با عنوان پنجمین یادواره لشکری از فرشتگان صورت گرفت؛

برگزاری یادواره بانوان شهیده بمباران هوایی خیابان نوبهار قم

پنجمین یادواره بانوان شهیده استان قم ویژه شهدای بمباران هوایی خیابان نوبهار عصر امروز همزمان با هفته بسیج در سالن اجتماعات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ - 23November 2021

برگزاری یادواره بانوان شهیده بمباران هوایی خیابان نوبهار قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پنجمین یادواره لشکری از فرشتگان، گرامی‌داشت بانوان شهیده بمباران هوایی خیابان نوبهار و محله چاله کاظم قم عصر امروز در سالن اجتماعات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «صدیقه صدیق تقی زاده» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم در سخنانی با تبریک ایام هفته بسیج و گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۳۷ شهیده استان، عنوان کرد: بحمدالله و با عنایت شهدا، در سال جاری پنجمین یادواره بانوان شهیده محلات استان قم را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: هر جامعه‌ای یک سری ارزش‌های قابل احترام دارد که سعی می‌کند آن‌ها را حفظ نموده و به نسل‌های آینده منتقل نماید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: حضور بانوان برگ زرینی از تاریخ پرافتخار میهن اسلامی را تشکیل می‌دهد و قطعا اگر تلاش و فداکاری و مقاومت و پشتیبانی بانوان نبود، شاهد خیلی از پیروزی‌های چشمگیر رزمندگان اسلام نبودیم.

وی افزود: تمام تلاش ما باید براین باشد که فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت و مقاومت بانوان را در قالب هایی، چون بیان خاطرات و تاریخ شفاهی به نسل آینده منتقل کنیم.

در ادامه، حجت الاسلام «غلامرضا شاه جعفری» استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از وقایع سرنوشت ساز کشور ما و تاثیر گذار تمامی ابعاد زندگی ما بود، گفت: در این میان، بانوان بسیار تاثیرگذار بودند و اگر مادران اجازه نمی‌دادند، روند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مسیر سرافرازی خود را طی نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه غرب در تلاش است زن را به ابتذال کشاند و خانواده را نابود کند، افزود: دنیای استکبار روی بحث فرزند آوری از جهات مختلف کار می‌کند تا جمعیت جامعه کم شود.

شاه جعفری تاکید کرد: پیروزی در جبهه مقاومت نیازمند پیشتوانه مادران و همسران رزمندگان است و ان شاءالله تمامی بانوان ما سیره حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند.

همچنین «مجتبی سیاری» راوی دفاع مقدس و مسئول موسسه راویان نور شهدا با اشاره به اینکه بسیج معجزه حضرت امام (ره) است و امام به آن افتخار می‌ند، خاطرنشان کرد: بسیجیان باید قدر خود را بدانند، زیرا بسیج الگو‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی را دارد که جبهه مقاومت را علیه استکبار و گروه‌های تروریستی، بسیج کرد.

وی با بیان مولفه‌های مکتب حاج قاسم گفت: مکتب حاج قاسم یعنی فرهنگ بسیجی و دفاع از ولایت و شهدا در عمل به قرآن، تبعیت از ولایت و رسیدن به شهادت سرعت عمل داشتند.

سیاری افزود: حضرت زهرا (س) الگوی فرهنگ بسیجی است که در دفاع از ولایت، به شهادت رسید و ما در دوران مبارزات انقلاب نمونه‌ای همچون شهیده طیبه واعظی را داریم که اجازه نداد شکنجه گران، چادر از سرش بردارند.

این مراسم با مرثیه سرایی عباس کاویانی و اجرای گروه سرود ولایت همراه بود.

در پایان، با حضور «صدیق» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم، «سیده زهره دیبایی» مشاور امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، «شکریان» جانشین بسیج جامعه زنان استان قم و فرمانده حوزه خواهران حضرت فاطمه (س) بسیج شهرستان قم، از خانواده‌های سه شهیده بمباران هوایی محله چاله کاظم و خیابان نوبهار قم به نام شهیدان «ثریا ناصری»، «فاطمه هاشمی پور» و «زهرا ناصری کلکو» با اهداء هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها