مدرس حوزه‌های علمیه‌ خوزستان:

دشمن به دنبال استحاله فرهنگی ایران است

ححت‌الاسلام مرادحاجتی گفت: دشمن با راه‌اندازی بیش از ۲۶۰ شبکه فارسی زبان به دنبال استحاله فرهنگی ایران است.
کد خبر: ۴۹۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 24November 2021

دشمن به دنبال استحاله فرهنگی ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «میراحمدرضا مرادحاجتی» از اساتید حوزه علمیه در خوزستان امروز در گردهمایی بزرگ یاوران ولایت دزفول که در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: دشمن با راه‌اندازی بیش از ۲۶۰ شبکه فارسی زبان به دنبال استحاله فرهنگی ایران است.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دشمن پایان بسیج است که نباید از آن غفلت کرد، افزود: امروز به شدت برای حفظ ناموس، شرف، وطن، دین، پیشرفت و توسعه به بسیج نیازمندیم.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: متاسفانه برخی در خواب غفلت به سر بردند و دم از صلح با دشمن زدند و با این شعار هشت سال مردم را سرکار گذاشتند.

مرادحاجتی با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای تسلط بر دنیا از نظر جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی گفت: انگلیسی‌ها در زمان پهلوی از ایرانیان حق توحش می‌گرفتند و در برخی نقاط داخل خاک کشور خودمان اجازه ورود نداشتیم.

وی تجزیه خاورمیانه را از برنامه‌های قدیم استکبار دانست و ابراز داشت: ۱۷ استان تا قبل از انقلاب اسلامی از ایران جدا شد ولی بعد از انقلاب حتی یک وجب از خاک میهن جدا نشد.

مدرس حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه زمانی ایران همسایه هندوستان بود و زبان دوم این کشور، فارسی بود، افزود: متاسفانه کسی نبود مقابل این ظلم بزرگ به ملت ایران را بگیرد در نتیجه کشور کوچک و کوچکتر شد.

مرادحاجتی با اشاره به اشغال ایران در سال ۱۲۹۸ گفت: انگلیس جنوب و روسیه شمال ایران را در این سال اشغال کردند ضمن اینکه گمرکات به بلژیک واگذار شد و آثار باستانی توسط فرانسه به غارت رفت. رضاخان با ۶۹ میلیون تومان از ایران خارج شد و مجلس پهلوی با ۱۷۰ امضای نمایندگان به جدایی بحرین از ایران رای دادند.

وی حماسه آفرینی رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و تصریح کرد: برخی برای بیدار شدن از خواب و جلوگیری از فریب دشمن باید تاریخ بخوانند تا قدر «سیدجمشید صفویان» و سردار «قاسم سلیمانی» را بدانند. حاج قاسم به عزت ایران افزود و اینک باید ادامه دهنده راه او باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها