استاندار الحدیده: تشدید حملات علیه یمن، تجاوزی جدید به رهبری آمریکاست

استاندار الحدیده با اشاره به سیستماتیک بودن قتل‌ عام ساکنان این استان گفت: تشدید حملات اخیر علیه یمن تجاوزی جدید تحت رهبری آمریکا است.
کد خبر: ۴۹۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ - 24November 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عیاش قحیم» استاندار الحدیده در غرب یمن در گفتگو با شبکه «المسیره» تصریح کرد که کلیه شبکه‌ها و رسانه‌ها می‌توانند برای پوشش کلیه جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی وارد استان الحدیده شوند.

وی افزود: ما هیچ نقشی برای سازمان ملل در نظارت بر جنایات ائتلاف متجاوز یا در بازگرداندن حیات به این استان و عادی سازی اوضاع در آن نمی‌بینیم. در مقابل بسیاری از استان‌ها در صحنه‌ای که نشان‌دهنده حقیقت غرور یمن است به این استان کمک و خدمات ارائه کرده‌اند.

قحیم تصریح کرد که جنگ یمن یک جنگ آمریکایی است و تشدید تنش اخیر چیزی جز تجاوزی جدید به رهبری آمریکا علیه مردم یمن نیست. جنایات جنگی و قتل عام در الحدیده علیه مردم یمن، برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک با هدف به زانو درآوردن مردم یمن است.

این در حالی است که در سایه پیشروی‌های چشمگیر نیرو‌های صنعاء در جبهه مأرب و و در آستانه آزادسازی کامل این استان، ائتلاف سعودی طی چند روز اخیر حملات هوایی علیه اهداف مختلف در صنعاء، صعده، الحدیده و ... را تشدید کرده است که در آخرین تجاوز صورت گرفته، یک زن باردار در الحدیده به شدت مجروح و دچار سقط جنین شد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند، اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن و کارشکنی‌های ائتلاف سعودی اجرا نشده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها