در تماس تلفنی با وزیر خارجه ارمنستان؛

امیرعبداللهیان از درگیری نظامی اخیر در قفقاز ابراز نگرانی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ارمنستان از درگیری‌های نظامی اخیر در منطقه قفقاز ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری و احترام به تمامیت ارضی شد.
کد خبر: ۴۹۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 24November 2021

امیرعبداللهیان از درگیری نظامی اخیر در قفقاز ابراز نگرانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «آرارات‌میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان امشب (چهارشنبه) در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی دو کشور و کمیسیون مشترک اقتصادی، نشست سران اکو و تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط دو کشور را متین و رو به جلو توصیف کرد و خواستار گسترش و توسعه آن در زمینه های مختلف شد.

امیرعبداللهیان از روند رو به رشد روابط دو کشور طی ماه‌های اخیر ابراز خرسندی کرد و اهمیت توسعه همکاری‌ها در حوزه های سیاسی، اقتصادی و سایر زمینه ها را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی شرکت‌های ایرانی برای تقویت حضور خود در جمهوری ارمنستان، ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هر چه سریع‌تر برگزار شود.

امیرعبداللهیان در این تماس بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدم پذیرش تغییر در مرزهای کشورهای منطقه، از درگیری‌های نظامی اخیر در منطقه قفقاز ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری و احترام به تمامیت ارضی شد.

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این تماس، با اشاره به نقشه راه پیشنهادی روابط دو کشور که در سفر اخیر به تهران مورد تاکید قرار گرفت، برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران اعلام آمادگی کرد.

«میزوریان» موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها را مورد تقدیر قرار داد و آن را مهم ارزیابی کرد.

وی ضمن تاکید بر عزم ایروان برای ارتقاء همه جانبه روابط، دعوت خود را از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به ارمنستان تجدید نمود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار