مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

راه‌اندازی ۱۵۷ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال تا کنون در کشور/ حمایت بنیاد برکت از کسب و کار‌های فناورانه و نوآور

ترکمانه از راه‌اندازی ۱۵۷ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال تا کنون در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال آینده این رقم به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار شغل خواهد رسید.
کد خبر: ۴۹۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۴ - 25November 2021

راه‌اندازی ۱۵۷ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال تا کنون در کشور/ حمایت بنیاد برکت از کسب و کار‌های فناورانه و نوآوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام روز گذشته و در حاشیه بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان مازندران با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر روستائیان بخاطر مسائل اقتصادی اقدام به مهاجرت به حاشیه شهر‌ها کردند، اظهار داشت: امروز حاشیه‌نشینی به دلیل آسیب‌های اجتماعی باری بر دوش کشور است.

وی ادامه داد: در روستا‌های استان مازندران باتوجه به فعالیت‌های بنیاد برکت شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه برخی از شغل‌ها با کمترین تسهیلات راه‌اندازی شده است، گفت: این شغل‌ها امروز توانسته‌اند درآمدزایی خوبی داشته باشند؛ بنیاد برکت با یک شتاب‌دهی توانسته جریان خوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند و تا کنون ۴۰۰ گلخانه در روستا‌های مختلف ایجاد کرده است.

ترکمانه افزود: ۱۷۰ هزار رشته شغلی در سراسر کشور توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۷ هزار شغل در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: تا پایان سال آینده این رقم به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار شغل خواهد رسید.

ترکمانه در خصوص راه‌اندازی شبکه مجریان تسهیل‌گران در بنیاد برکت خاطرنشان کرد: این مجریان در کنار کسانی که می‌خواهند اقدام به راه‌اندازی کار کنند قرار خواهند گرفت و تا پایان استقرار این کار در کنار آن‌ها خواهند بود.

وی بیان اینکه هم‌اکنون در ۱۲ هزار روستا حضور داریم که بیش از ۱۰ درصد کل روستا‌های کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: برنامه ما این است که تا ۲۰ هزار روستا را تحت پوشش قرار دهیم؛ همچنین هم‌اکنون در بیش از ۵۰۰ شهر حضور داریم.

رئیس بنیاد برکت اظهار داشت: تمرکز و اولویت ما سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی است که کشور نیاز دارد؛ امروز یکی از وظایف تسهیل گران شناسایی هر منطقه و راه‌اندازی مشاغل مورد نیاز است.

ترکمانه با اشاره به طرح‌های بنگاه محور و اقتصادی گفت: این بنگاه‌ها طرح‌های خرد را تکمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۰ هزار طرح با پرداخت سه هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده است و تا پایان سال به ۱۰۰ هزار طرح خواهد رسید.

ترکمانه اظهار داشت: ۸۰۰ هزار مجری و تسهیل‌گر با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند؛ تسهیل‌گر تحت پوشش بنیاد برکت آموزش‌های مختلف را می‌بینند.

وی درباره اینکه مردم چگونه می‌توانند درخواست‌های خود مبنی بر راه‌اندازی شغل را ثبت کنند، گفت: مردم می‌توانند درخواست‌های خود را در اپلیکیشن بنیاد برکت ثبت کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت در خصوص رویکرد جدید بنیاد در حمایت از مشاغل مختلف افزود: رویکرد جدید بنیاد برکت حمایت از کسب و کار‌های فناور پایه و نوآور است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار