بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت هفته بسیج؛

«بسیج» نماد اخلاص و خدمت خالصانه به مردم، شکوه جهاد و ظلم‌ستیزی است

اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت هفته بسیج، اعلام کرد: بسیج، نماد اخلاص و خدمت خالصانه به مردم، شکوه جهاد و ظلم‌ستیزی است.
کد خبر: ۴۹۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 25November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به‌مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«وَ اَعِدّا لَهُم مَا استَطَعتُم مِّن قُوَّهٍ وَّ مِن رِّباطِ الخَیلِ تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَّاللهِ وَعَدُوَّکُم»

پنجم آذر یکی از درخشان‌ترین برگ‌های زرین انقلاب شکوهمند اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی است که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود. بدون تردید دوراندیشی، هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) در تأسیس آن نهاد مقدس و هدایت و تدابیر روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) اساسی‌ترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی بوده و حوادث سال‌های بعد، گواهی روشن بر درستی این تصمیم بوده است.

بسیج، نماد اخلاص و خدمت خالصانه به مردم، شکوه جهاد و ظلم‌ستیزی است. بسیج پرچم‌دار ولایت‌مداری و اوج ایمان و حرکت در مسیر حق و حق‌طلبی، رمز موفقیت و سربلندی و امنیت کشور در برابر دشمن، و سمبل مقاومت در برابر ظلم است.

افتخارآفرینی‌های بی‌بدیل و جانانه بسیجیان در دوران دفاع مقدس، مشارکت در رشد و توسعه همه‌جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی، دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) و ایران اسلامی، خدمات گسترده در عرصه‌های اجتماعی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و حضور مقتدرانه در عرصه جهاد سلامت و همراهی و همدلی با کادر درمان و افراد آسیب‌پذیر و هزاران خدمت پرافتخار دیگر، نشان از تفکر انقلابی، ولایت‌پذیری، بصیرت، شجاعت، ایثار و مقاومت و اراده خلل‌ناپذیر آنان است.

بسیج میعادگاه همه اقشار مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌ها و اهداف آن تا تشکیل تمدن نوین اسلامی است و امروز که نظام مقدس‌مان هدف تهاجم اقتصادی استکبار جهانی قرار گرفته است، بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی بوده و برای حفظ و استمرار فرهنگ و تفکر بسیج، باید ابعاد و ویژگی‌های این پدیده مبارک بازشناسی و معنا شود.

هفته بسیج فرصتی برای زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها و روحیه و معرفتی بسیجی در بین آحاد ملت به‌ویژه نسل جوان و مهم‌ترین رمز موفقیت بسیج، امید و توکل به خدای متعال برای پیمودن راه انقلاب است و اگر تفکر و فرهنگ بسیجی در کشور حاکم شود، گره مشکلات باز شده و حرکت انقلابی کشور نیز تضمین می‌شود.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و ارج نهادن به مقام جانبازان و آزادگان سرافراز، فرارسیدن هفته پربرکت بسیج را به آحاد مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و همکاران ارجمند تبریک عرض می‌کند و توفیق ملت بزرگ ایران در تداوم حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران را از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار