نویسنده کتاب‌های حوزه دفاع مقدس:

نگارش خاطرات دفاع مقدس در تاریخ‌نگاری کشورمان بسیار مهم است

«روزبه» گفت: از آن‌جایی که دفاع مقدس و وقایع و تاریخ آن واقعیتی غیرقابل انکار است، نگارش خاطرات و تألیف و پژوهش در این حوزه، در تاریخ‌نگاری کشورمان و همچنین انتقال آن به نسل‌های آینده بسیار مهم خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۳ - 26November 2021

نگارش خاطرات دفاع مقدس در تاریخ نگاری کشورمان بسیار مهم است«بابک روزبه» نویسنده ۲ عنوان کتاب «کودک جنگ‌زده در ادبیات داستانی کودک و نوجوان دفاع مقدس از نگاه روانکاوی لکان» و «آرزو و شاپرک خانم»، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس می‌بایست با نگاهی نو و عملی، راه خود را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی باز کند تا بتوانیم با پرورش نویسندگان و پژوهشگران این حوزه، آثار ادبی فاخری تولید کنیم؛ هرچند تاکنون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های درستی را در این حوزه انجام داده است و سالانه آثار ادبی خوبی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که دفاع مقدس و وقایع و تاریخ آن واقعیتی غیرقابل انکار است؛ نگارش خاطرات و تألیف و پژوهش در این حوزه، در تاریخ‌نگاری کشورمان و همچنین انتقال آن به نسل‌های آینده بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه وجود سوژه‌های ناب در این حوزه بسیار زیاد است که البته می‌بایست از نگاه ادبی و پژوهشی و مستندنگاری به آن پرداخته شود.

«روزبه» با اشاره به انتشار کتاب «کودک جنگ‌زده در ادبیات داستانی کودک و نوجوان دفاع مقدس از نگاه روانکاوی لکان»، گفت: این کتاب برای اولین‌بار در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان، به بررسی آثار برگزیده ۱۵ دوره «کتاب سال کودک و نوجوان دفاع مقدس» می‌پردازد. در این اثر که نگاهی به نقد محتوایی پرداخت سوژه در ادبیات داستانی است، روند رشد سوژه و شخصیت و سوژه‌های داستانی که بر پرورش ذهنی و رشد کودک کمک می‌کند را بررسی می‌کند.

این نویسنده کتاب دفاع مقدس بیان کرد: اثر پژوهشی «کودک جنگ‌زده در ادبیات داستانی کودک و نوجوان دفاع مقدس از نگاه روانکاوی لکان» که توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است، به شناخت نویسندگان نسبت به پردازش آثار داستانی و نگاه علمی آنان به ادبیات داستانی کودک، کمک خواهد کرد.

«روزبه» درخصوص کتاب «آرزو و شاپرک خانم» نیز گفت: این کتاب به ۲ زبان فارسی و انگلیسی، در یک مجلد و با موضوع فرزندان معظم شهدا، به‌همت انتشارات «یوحنا» به چاپ رسیده است. قصه این کتاب حول شاپرکی است که بر فراز آسمان خانه‌ای پرواز می‌کند و در آن‌جا با دختر کوچکی به نام «آرزو» که قاب عکسی در دستش گرفته است، روبه‌رو می‌شود و داستان با گفت‌وگوی بین این دو ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار