تجمع اعتراض آمیز دانش آموزان یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا

دانش آموزان یمنی با تجمع اعتراض آمیز مقابل دفتر سازمان ملل متحد در صنعا سکوت سازمان‌های بین‌المللی در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی ضد کودکان یمنی را محکوم کردند.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ - 25November 2021

تجمع اعتراض آمیز دانش آموزان یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دانش آموزان یمنی تجمع اعتراض آمیزی مقابل دفتر سازمان ملل متحد در صنعا ترتیب داده و جنایت‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی -سعودی را محکوم کردند.

دانش آموزان یمنی به مناسبت روز جهانی کودک با سر دادن شعار‌هایی همچون «آمریکا کودکان یمن را می‌کشد» ادامه جنایت‌ها و تجاوزات کشور‌های متجاوز ضد کودکان و دانش آموزان یمنی را محکوم کردند. این دانش آموزان تصاویر کودکانی که طی ۷ سال جنگ ویرانگر به شهادت رسیده و یا مجروح شده بودند را در دست داشتند و سکوت بین المللی در برابر این جنایت‌های ضد بشری را محکوم کردند.

در این تجمع اعتراض آمیز که با حضور «علی الدیلمی» سرپرست وزارت حقوق بشر یمن و همچنین «عبدالقادر المهدی» مدیر دفتر آموزشی و سایر مدیران حوزه‌های آموزشی منطقه «الامانه» در صنعا برگزار شد، کودکان و دانش آموزان یمنی جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه کودکان و محروم کردن آن‌ها از حق طبیعی خود در امنیت و آموزش و غذا و دارو را محکوم کردند.

دانش آموزان یمنی روز جهانی کودک را فرصتی برای یادآوری رنج‌های کودکان یمنی به همه مردم جهان برشمردند؛ چرا که این کودکان در سایه سکوت و انفعال سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری بهای سنگینی در این جنگ ویرانگر که ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به آن‌ها تحمیل کرده پرداخته و از طبیعی‌ترین حقوق خود محروم شده‌اند.

مشارکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز با صدور بیانیه‌ای که به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده بود از همه جهانیان و سازمان‌های حقوق بشری و آزادگان جهان خواستند در کنار کودکان مظلوم یمن بایستند و حقوق مشروع آن‌ها را که در همه قوانین و منشور‌ها و معاهدات بین‌المللی بر آن تاکید شده است پس بگیرند.

دانش آموزان یمنی در این بیانیه از برگزاری روز جهانی کودک در سراسر جهان در شرایطی که کودکان یمنی تحت محاصره ناعادانه و تجاوزات ائتلاف متجاوز، از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود محروم هستند، ابراز تاسف کردند.

آن‌ها از همه کشور‌های جهان، سازمان ملل متحد، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی خواستند تا جنایات تجاوزکارانه ضد کودکان یمنی را محکوم کنند و با رفع محاصره ظالمانه علیه این کشور حقوق مشروع یمنی‌ها را به آن‌ها برگردانند تا این کودکان بتوانند از ابتدایی‌ترین حقوق خود در زمینه آموزش و سلامت بهره‌مند شوند.

این کودکان و دانش آموزان یمنی به همه کسانی که به نام بشریت و دفاع از حقوق کودکان مدعی حمایت از حقوق بشر هستند پیغام دادند: اگر در موضع خود صادق هستید جهان را متقاعد کنید که کشتار و ویرانی و محاصره فرزندان و کودکان یمن را متوقف کنند تا این کودکان به حق طبیعی خود در آموزش و امنیت و داشتن یک زندگی شایسته برسند.

«نجیب القباطی» معاون وزیر بهداشت یمن شنبه شب هفته جاری در خصوص پیامد‌های جنگ چندین ساله این کشور اعلام کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ کودک زیر پنج سال در نتیجه جنگ، گرسنگی، بیماری و محاصره و آثار فاجعه‌آمیز آن جان خود را از دست می‌دهند.

القباطی افزود: ۴۳ درصد نوزادان تازه متولد شده که ناقص الخلقه و نارس هستند به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی زنده نمی‌مانند.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نیز گفت که جنگ و محاصره تحمیلی علیه کشورش تأثیرات منفی برای کودکان داشته و از آغاز جنگ، آن‌ها نخستین قربانیان آن بوده‌اند.

وی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک در صنعا برگزار شد، مسؤولیت جهانیان در برابر این کودکان یمنی را که روزانه صد‌ها نفر از آن‌ها در جنگ مستقیم یا محاصره می‌میرند، به آن‌ها یادآوری کرد.

این درحالی است که ائتلاف متجاوز سعودی روز گذشته مناطقی از شهر صنعا مرکز یمن، از جمله مناطق مسکونی و واحد‌های تولیدی را زیر بمباران‌های شدید هوایی قرار داد که در نتیجه آن جمعی از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها