رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها باید پرچم‌دار تفسیر آیات الهی باشند

«قرائتی» گفت: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها باید پرچم تفسیر آیات الهی را در دست بگیرند و سایر علما و روحانیون نیز در این زمینه در پیروی از آن‌ها اقدام کنند.
کد خبر: ۴۹۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ - 25November 2021

نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها باید پرچم تفسیر آیات الهی را در دست بگیرندبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در نشست مجمع علمای استان سمنان، با تأکید بر لزوم توجه به لحن و بیان احادیث و روایات، اظهار داشت: تلاش‌ها در حوزه ترویج فرهنگ نماز باید بر اساس کارشناسی و با دقت خاصی انجام شود.

وی گفت: اهمیت درس قرآن و تدبر در کلام الهی از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بیان شده است و امروز باید روی این مسائل بیشتر کار و فکر کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها باید پرچم تفسیر آیات الهی را در دست بگیرند و سایر علما و روحانیون نیز در این زمینه در پیروی از آن‌ها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌ قرائتی با بیان اینکه اگر علم می‌خواهیم باید آن را در قرآن کریم جست‌وجو و بدان رجوع کنیم، گفت: در کنار اقامه نماز باید به تفسیر کلام الهی نیز توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز تفاسیر قرآن کریم به‌صورت کوتاه هم که شده است باید در برنامه‌ها بیان شود و باید در این زمینه‌های مهم بیشتر گفت‌وگو کرد؛ نمی‌شود که کتاب‌های دیگر را مطالعه کنیم، اما درباره قرآن مطالعه نکرده و حرفی نزنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز همه باید قرآن را دریابید تا مهجور نماند و روزانه حداقل ۲ تا سه صفحه قرآن کریم را بخوانید و به گفته خداوند متعال در آن تدبر کنید.

وی با بیان اینکه هرکسی سراغ کلام الهی برود، حاصل از آن را بر خواهد داشت، افزود: باید تا قبل از ماه مبارک رمضان آمادگی خوبی در خود ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام‌ قرائتی ادامه داد: امروز باید تصمیم بگیریم تا کم‌کاری خود را در گذشته نسبت به قرآن کریم جبران کنیم و بدانیم که شفاعت قرآن کریم قطعی است و شامل حال همه‌کسانی خواهد شد که به آن توجه دارند.

وی با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت: حق بسیج را امروز باید بیشتر ادا کرد؛ بسیجی کسی است که بدون دعوت و توقع به‌صورت همگانی و با عشق خود وارد میدان می‌شود و برای مردم تلاش می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز افرادی در جامعه وجود دارند و با آن که اسم بسیج روی آن‌ها نیست؛ اما تمام وجودشان بسیجی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار