رئیس سازمان بسیج ورزشکاران:

شهدای ورزشکار الگوهای راستین جامعه ورزشی هستند

«میرجلیلی» گفت: شهدای ورزشکار الگو‌های راستین جامعه ورزشی هستند و الگو گرفتن از رفتار این شهدا برای جامعه‌سازی و انسان‌سازی در ورزش ما ضروری است.
کد خبر: ۴۹۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ - 25November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته بسیج دومین یادواره ۴۰۰ شهید ورزشکار استان خراسان رضوی امروز با حضور «مهدی میرجلیلی» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در سالن همایش‌های ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

میرجلیلی در این مراسم اظهار داشت: شهدای ورزشکار الگو‌های راستین جامعه ورزشی هستند و الگو گرفتن از رفتار این شهدا برای جامعه‌سازی و انسان‌سازی در ورزش ما ضروری است.

وی افزود: بیش از پنج هزار شهید ورزشکار افتخار جامعه ورزشی کشور هستند که سهم استان خراسان رضوی در این افتخارآفرینی ۴۰۰ شهید والامقام است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران ادامه داد: شهیدان علاوه بر متخلق بودند به خصوصیت‌هایی چون ایثار، شهامت و شجاعت، در میادین ورزشی اخلاق‌محور بودند و این روحیه که برگرفته از آموزه‌های دینی بود در تعالی روحی آنها نقش بسزایی داشت.

میرجلیلی در ادامه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید معارف و مبانی دفاع مقدس که در حکم یک گنج عظیم هستند احصا و به جامعه ارائه شود تا اندیشه انقلاب اسلامی گسترش پیدا کند.

وی بیان داشت: در گام دوم انقلاب باید از تجارب دفاع مقدس در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

میرجلیلی گفت: دفاع مقدس الگویی است که می‌توان با بهره‌گیری از آن و تکیه بر شعائر اسلامی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

در این مراسم از خانواده شهدای ورزشکار استان خراسان رضوی با اهدا لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از کتاب خاطرات شهدای ورزشکار استان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار