یادداشت/

بسیج؛ سنگری مستحکم در برابر جنگ هوشمند دشمن

بسیج سنگرهای مستحکمی در برابر جنگ هوشمند دشمن بنا نهاده و پرچم‌دار عزت، اقتدار و امنیت این مرز و بوم است.
کد خبر: ۴۹۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۵ - 26November 2021

بسیج؛ سنگری مستحکم در برابر جنگ هوشمند دشمنگروه اجتماعی دفاع‌پرس - غلامرضا تدینی‌راد؛ عزم دیار عشق کردن، سازگاری می‌خواهد با سختی هجری که باید ازخود بگذری و درک شوق وصالی که باید به خود آیی.

عهدی باید بست و بر آن استوار بود در راهی که آغازی است برای رسیدن به هستی خود.

حافظ شیرازی چه زیبا می‌گوید: طفیل هستی عشقتند آدمی و پری، ارادتی بنما تا سعادتی ببری. بر این عهد و استوار بر این عزم، راهی شدن در مسیر عاشقی، آن که شور عشق داشت و شایسته به شناخت حکمت، قدرت، علم و اراده الهی در کرامت وجودی خود به بالندگی رسید  و تکامل معنوی یافت به معنای واقعی کلمه شگفتی خلقت خود را درک کرد و به آسمان‌ها پرکشید.

مولای متقیان حضرت علی (ع) در فرازی  بر این مهم اشاره می فرمایند که بهترین و سودمندترین معرفت، شناخت خود است.

این شناخت از عشقی که به گوهر وجودی خود داریم معنا می شود و در این مفهوم، عشق هم تاجی و تختی است برای عزتمندی و هم تیغ تیزی برای سر بازی که هر دو حالش دلدادگی به معراج آسمان است.

این عروج همان درجه وارستگی است که عند ربهم یرزقون را تفسیر می کند و برای آن که  بال پرواز گشوده، فرصتی می دهد تا با خط خون، شهادت بدهد  از جان خود گذشته برای یافتن هستی که تمام جان و وجود است.

باید حدیثی بخوانی، نقشی بنگاری و شیدای کوچه عاشقی شوی  و دل به آن دهی که اراده آهنین تو را برای تبلور اشرف مخلوقات  در وجودت  از روح خود بر آن  دمید.

این عزم آهنین با شجاعت ابراهیم والاتبار زمان، در انقلاب ملت غیور و مسلمان ایران، بت های ظلم و استبداد را شکست و قیامی را در امتداد مسیر نهضت عاشورا و قیام کربلا بنیان نهاد.

قلب تپنده این عزم استوار با فرمان ولی نایب امام عصر (عج) در کالبد بسیج تبلور یافت وفریادی با پیشانی بندهای یاحسین (ع)، یا زهرا (س)، یا ابوالفضل العباس(ع) برخاست که لرزه بر پیکر استکبارگران یاوه گو و کاخ های پوشالی شان افکند.

بسیج، یک قاموس پرمعنای تفسیرعشق و عاشقی و دلباختگان سنگرش، در حسرت رخصت پرواز، بی تاب شدند.

نفس پاک عاشقان این تفسیر بی قراری، روزی در سنگر جبهه و با شلیک حماسه، بر آتش دشمن، طوفان افروخت و شوری شد که در شب های شلمچه، تنگه چزابه، هویزه، خرمشهر، دزفول، دهلاویه، دهلران و فکه و دشت مجنون هر نقطه از خاک این مرزو بوم لاله می کاشت.

لاله های سرخ وطن، تمام ایران را هویزه و اهواز و خرمشهر کردند و عطر شهادت گل های بسیجی و رزمندگان جبهه عاشق، آسمان ایران را دشت لاله زار کرد.

این آسمان نیلگون، همچنان نام ایران را پرآوازه داشته و امروز در راهی که از میانه پهنای مین گذاری خطر و تهدید و باور پوچ تهاجم می گذرد با لبیک به سکاندار دریای افتخار و عزت ایران اسلامی و در ادامه راه شهیدان و به برکت قطره های اشک و دعای مادران و پدران این پاکجانان و رهروی از مرد میدان، حاج قاسم دل ها  و همرزمان شهیدش همچنان پرصلابت و استوار است.

لاله های سرخ بسیج، امروز هم  در عرصه های مختلف دفاع از این مرزو بوم از دفاع حرم تا پاسداری از حریم وطن و سربازی ولایت زمان، وظیفه و تکلیفی خطیر برعهده دارند که سنگرهایی مستحکم باید در جبهه جنگی هوشمند و شناختی بنا نهند و پرچم دار عزت و اقتدار و امنیت این مرز و بوم باشند.

دشمن تا دندان مسلح است و شب و روز در تلاشی واهی برای حملاتی که ترکش هایش، ارزش ها و ماهیت و هویت و اصالت و معرفت مان را هدف قرار داده و سنگرداران همیشه بیدار همچنان بر فرار قله فتح و پیروزی با افتخار، تمام نقشه های یاوه گویان مستکبر را نقش بر آب می سازند.

امروز هر ایرانی یک بسیجی است و آنچه ترس و لرزه بر هیبت دروغین دشمن می اندازد این که هر بسیجی یک حاج قاسم میدان است.

 در این روزها که به عزت نام بسیج، عطرآگین است باید با عزم آهنین، عهدی دوباره ببندیم که بسیجی هستیم و از معبود یکتا بخواهیم لایق شویم و با خط خون شهادت ثابت کنیم بسیج در رگ های غیرت و حماسه این ملت آزاده جریان دارد و نبض می زند.
انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار