شهرکسازی جدید؛ رژیم صهیونیستی در حال جداکردن قدس از بافت فلسطینی است

وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی در جدیدترین تجاوز خود، در حال اجرای چندین پروژه بزرگ شهرکسازی در شمال، جنوب و شرق قدس اشغالی است.
کد خبر: ۴۹۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸ - 25November 2021

شهرکسازی جدید؛ رژیم صهیونیستی در حال جداکردن قدس از بافت فلسطینی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فادی الهدمی» وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت که طرح‌های شهرکسازی رژیم صهیونیست، سونامی جنون‌آمیز است.

روزنامه الکترونیکی ر‌ای الیوم به نقل از الهدمی گزارش داد، رژیم صهیونیستی در حال اجرای چند پروژه بزرگ شهرکسازی در شمال، جنوب و شرق قدس اشغالی است.

وی گفت که هدف رژیم صهیونیستی از اجرای این پروژه‌ها، جدا کردن این شهر از محدوده فلسطینی آن در کرانه باختری است.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، مسئولان صهیونیستی در حال احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلفی از شهر قدس هستند و با این اقدام، هر گونه احتمال «راهکار دو دولتی» را از بین می‌برند.

طرح دو دولتی [دو کشوری]از قدیمی‌ترین طرح‌ها برای حل و فصل منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطین است که بر اساس آن دو کشور با دو دولت با مرکزیت قدس شرقی و غربی تشکیل می‌شود؛ با وجودی که این طرح، موجودیت جعلی رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد، اما رژیم صهیونیستی هم هیچ‌گاه به این حد امتیازگیری راضی نشده و آن را قبول نکرده و تمامیت قدس را پایتخت خود می‌داند.

الهدمی طرح‌های شهرکسازی صهیونیستی در قدس را به نحو ذیل عنوان کرد: طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در اراضی اطراف فرودگاه بین‌المللی قدس در شمال این شهر، ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد در شرق قدس، طرح احداث هزار و ۲۵۰ واحد در جنوب قدس، احداث دو هزار واحد در شهرک صهیونیستی «التله الفرنسه» و احداث ۴۷۰ واحد در شمال قدس.

وی هشدار داد که احداث ده هزار واحد مسکونی در اراضی فرودگاه قدس می‌تواند قدس را از بخش شمالی آن و استان رام الله جدا کند.

درباره طرح احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز گفت که این اقدام، بخش شرقی قدس را از کرانه باختری جدا، از طریق کمربندی با ساخت هزاران واحد، کرانه باختری را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

الهدمی گفت که ساخت هزار و ۲۵۰ واحد نیز در شرق قدس، این منطقه را به صورت کامل از شهر بیت لحم جدا می‌کند و اجرای چنین طرح‌های می‌تواند کمربندی را در زمینه شهرک‌سازی به وجود آورد که شرق قدس را از بخش فلسطینی آن در کرانه باختری جدا کند.

این وزیر فلسطینی خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی نیز ده‌ها خانواده فلسطینی را از الشیخ جراح و شهرک «سلوان» اخراج کرده و اخیرا عملیات تخریب منازل مردم فلسطین را شدت بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه از اوایل سال جاری میلادی بیش از ۱۴۰ ساختمان در قدس تخریب شده است، از جامعه بین‌الملل خواست که به جای حرف زدن، وارد عمل شود و شهرکسازی، آواره کردن فلسطینان و تخریب منازل آنان را متوقف و راهکار دو دولتی را نجات دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار