رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد؛

برگزاری ۱۱۰ رزمایش مقابله با کرونا در تهران توسط سپاه/ پیشتازی بسیج جامعه پزشکی در محرومیت‌زدایی

زالی به برگزاری ۱۱۰ رزمایش مقابله با کرونا در تهران توسط سپاه اشاره و بر ضرورت مستندسازی این دستاورد‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 26November 2021

برگزاری ۱۱۰ رزمایش مقابله با کرونا در تهران توسط سپاه/ پیشتازی بسیج جامعه پزشکی در محرومیت زداییبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج، ضمن گرامیداشت این هفته به رشادت‌ها و نقش آفرینی موثر بسیجیان در پاندمی کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: تفکر، نگاه و گفتمان بسیجی پیشران موثری برای تحقق فعالیت‌های جهادی در تمام عرصه‌های خطیر اجرایی و خدمتی است.

وی در ادامه از تلاش‌های تمامی بسیجیان، مالمیر مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ و بلادیان مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه تقدیر کرد و حضور عین اللهی را به عنوان یک عضو بسیجی دانشگاه و عنصری دلسوز و مومن و پرتلاش در کسوت سکانداری وزارت بهداشت را مایه افتخار این دانشگاه برشمرد.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص شان شکل گیری بسیج گفت: بسیاری از نهاد‌هایی که امروز در کشور سرمنشا خدمت رسانی در عرصه ملی و فراملی هستند از نگاه راهبردی و استراتژیک امام راحل نشات گرفتند نظیر شورای انقلاب فرهنگی، جهاد سازندگی، جهاد دانشگاهی که از فکر بلند امام حاصل شده اند.

وی با اشاره به تاکید امام راحل بر شکل گیری و استقرار سپاه علیرغم مخالفت‌هایی که در آن روزگار وجودداشت خاطرنشان کرد: اگر این نگاه مدبرانه حضرت امام نبود امروز شاهد این قدرت افرینی و صلابت و عمق راهبردی ایران در منطقه نبودیم که به مدد سپاه حاصل شده است.

به گفته رییس دانشگاه شهید بهشتی اگر امروز از قدرت نظامی موشکی ایران صحبت می‌کنیم و از عمق استراتژیک در منطقه جنوب غربی آسیا و حتی فراتر از آن، هر گونه تسریع در ژئوپلتیک در منطقه برخوردار هستیم بدون توجه و التفات به عنصر سپاه این امر محقق نمی‌شد و به دلیل دیدگاه مترقی حضرت امام درخصوص لزوم ایجاد تشکیلات نظامی مقتدرانه سپاه بود.

دکتر زالی با اشاره به این که شکل گیری بسیج از نگاه متعالی استراتژیک حضرت امام نشات گرفت افزود: مقام معظم رهبری ضمن بازتبیین آن فرمودند: ۱۳ آبان وقتی تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد کشور در یک التهاب و اضطراب عمومی به سر می‌برد. در آن فضای مبتنی بر تهدید که حتی آمریکا دخالت مستقیم نظامی در طبس کرد و از هیچ عملکردی فروگذار نکرد و در یک عملیات کور پارتیزانی از شرق کشور برای آزادی گروگان‌ها وارد شدند.

رییس این دانشگاه یادآور شد: در این شرایط تهدیدآمیزو التهابی و اضطراب سیاسی کشور، بسیج شکل گرفت و از صلابت و قوام برخوردار شد.

وی با اشاره به خصایل و فضایل بارز بسیج و بسیجیان بر لزوم احصای این خصایل تاکید کرد و با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: به واقع بسیج شجره طیبه است و برای هیچ نهاد و شبه نهادی از این لفظ استفاده نشده است.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: هیچ نهاد سیاسی، نظامی، خدماتی و اجتماعی را در هیچ بخش از جغرافیای سیاسی جهان را نمی‌توانید مثال بزنید که در تنازع با بسیج باشد. بسیج تشکیلات شبه نظامی نیست واگر به عنوان تشکیلات شبه نظامی به ان بنگرید یک نگاه کمینه‌ای و حداقلی و ظلم به بسیج است.

به گفته وی همزمان با شکل گیری بسیج در ایران در کشور‌هایی نظیر نیکاراگوئه و لهستان نیز تشکیلاتی نظیر آن شکل گرفت، اما در حال حاضر هیچ اثری از آن‌ها باقی نمانده در صورتی که امروز در ایران بسیج کماکان مقتدرانه‌تر از قبل در حال حرکت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مهمترین وجه بسیج را که باعث شد همانند درختی تناور در حال گسترش و بالندگی باشد را این موضوع عنوان کرد که خاستگاه و منشا آن از مردم است و امروز در جغرافیای سیاسی کشور در نگاه ملی و در همه عرصه‌های اجتماعی نقش دارد وهر روز بر کارنامه درخشان و دستاورد‌های سترگ آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به دستاورد‌های بسیجیان در حوزه سلامت و در برنامه ریشه کنی فلج اطفال و سرخک یادآور شد: در مناطق محروم در جوزه خدمات درمانی دستاورد‌های بسیار سترگی از سوی بسیجیان همین دانشگاه انجام شده است و شاید اوج این بالندگی اجرایی و دستاورد‌های سترگ را در طرح شهید سلیمانی متجلی شد. طرح موفق و مداخله اجتماعی که از ابتدای انقلاب تاکنون بی نظیر است.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود به خلاقیت بسیجیان در اجرای طرح شهیدسلیمانی، برگزاری ۱۱۰ رزمایش مقابله با کرونا در تهران توسط سپاه اشاره کرد و بر ضرورت مستندسازی این دستاورد‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به این که امروز دولتی مستقر است که در مدیریت کشور بر ابتنا به تفکر بسیجی و ترویج کار جهادی پافشاری دارد گفت: فرصت خوبی است که شاهد احیای مجدد تفکر بسیجی در مدیریت جهادی کشور هستیم. مدیریت بسیجی مدیریت درون زا است، نگاهش به درون مرزهاست و به خوداتکایی می‌اندیشد. بسیج تبلور خوداتکایی و خودباوری است و عزت نفس ملی در واقع عصاره نگاه تشکیلاتی بسیج است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی ایستا نیست و تحول خواهی در متن نیرو‌های بسیجی است.

وی با توجه به جایگاه مترقی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از بسیجیان حاضر خواست سه موضوع مهم که مقام معظم رهبری نیز مکررا بر آن‌ها تاکید دارند را مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی مهمترین موضوع مرجعیت ایرانی است و بسیج باید پیشتاز نیل به این جایگاه باشد و این مرجعیت علمی سیاسی اجتماعی و مرجعیت در عرصه‌های مختلف حاصل شود و ایران باید در نگاه سیاسی به عنوان یک کنشگر منطقه‌ای موردالتفات قرار گیرد و در علم و فناوری و ... طبق فرمایش مقام معظم رهبری به مرجعیت برسد.

دکتر زالی با توجه به نگاه اسیب شناسانه مقام معظم رهبری در تحلیل ریشه‌ای انقلاب اسلامی، عدالت ورزی را موضوع دیگری عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و یادآور شد که بسیج می‌تواند در بحث استقرار عدالت و ترویج مدیریت مبتنی بر عدالت پیشقراول باشد.

به گفته وی بسیج جامعه پزشکی در محرومیت زدایی نیز پیشتاز است و همواره برای خدمت به مناطق محروم و ارایه خدمات درمانی پیشگام بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیج جامعه پزشکی را به عنوان یک نهاد بالنده و یک عنصر عمیق راهبردی برشمرد و افزود: بسیج باید با نگاه تشکیلاتی به بسط خود توجه کند و روز به روز بالنده‌تر شودو این درخت تناور هر روز شاخه‌های جدیدی را برخود بیفزاید.

به گفته وی اساسا بسیج هیچ معذوریتی برای پذیرش افراد ندارد و هر ایرانی و هر فردی در عرصه جهانی می‌تواند یک بسیجی باشد و اتیکت بسیجی انبساطی است و هر کسی می‌تواند عضو بسیج باشد و افتخار کند که بسیجی است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی افزود: همه مردم بسیجی هستند. بسیج مدرسه عشق است و هر کس که سودای خدمت به میهن و اسلام و مردم داشته باشد بسیجی است و این نگاه جذب حداکثری است که نگاهی قرآنی است.

وی با بیان این پیامبر پس از فتح مکه همه را به غیر از دو شاعر که با اشعار خود لشگر کفار را علیه مسلمانان تحریک می‌کردند عفو کرد گفت: هدف جذب حداکثری و دفع حداقلی است و این نگاه قرانی است. این محبت دینی بسیار مبسوط است. پیام پیامبر مهربانی و جذب حداکثری بود.

زالی در خاتمه سخنان خود ضمن تبریک مجدد این هفته به تمامی بسیجیان شاغل در دانشگاه از زحمات بی شائبه آنان در دوران پاندمی کرونا تقدیر کردو برای همه آنان آرزوی سلامتی و سربلندی و توفیق روزافزون کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار