مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«جهاد تبیین» یک عمل انقلابی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: لازمه نقش‌آفرینی در جهاد تبیین که یک عمل انقلابی در برابر تلاش جبهه کفر است و تفاوتی با جهاد رزمی در برابر دشمن ندارد این است که سطح سواد رسانه‌ای و بصیرت آحاد جامعه ارتقا یابد.
کد خبر: ۴۹۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ - 26November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت حوزه شهید عباس‌پور بسیج ادارات سپاه امام رضا (ع) که در مشهد برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: ایمان به خدا، عمل به قرآن، حضور در وسط میدان و عدم سازش با کفار جزو ویژگی‌های برجسته بسیجیان است.

وی با بیان اینکه بسیجی مظهر خوبی‌ها و نماد عزت و کرامت امروز نظام اسلامی است، افزود: بسیجی هویت بزرگ و عظیمی است که جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی، تلاش بی‌وقفه و بی‌منت، اخلاص و صلابت پشتوانه آن است.

این مسئول تصریح کرد: بسیجیان در عهد بندگی، اطاعت، جهاد، مبارزه با ظلم، کمک به مظلوم که از ابتدای تشکیل بسیج با امام خمینی (ره) بستند ثابت قدم مانده‌اند و این عهد را تا به امروز با نسل‌ها امتداد داده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از ویژگی‌های اساسی بسیج زمان‌شناسی و روزآمدی است. بسیج با برخوراری از تاریخی پرافتخار، فرزند زمان خویش است. بسیجیان در هر برهه از زمان به دنبال آن هستند تا ببینند که سرانگشت رهبر معظم انقلاب اسلامی به کدام سمت است تا برای ادای تکلیف که اولویت آن مقطع است نقش‌آفرینی کنند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

این مسئول ادامه داد: نظام سلطه با بهره‌گیری از امپراتوری رسانه به دنبال ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی و پایان دادن به حرکت رو به پیش انقلاب اسلامی است اما خداوند را شاکریم که نصرت الهی همراه انقلاب بوده است.

وی بیان داشت: یکی از عرصه‌های اولویت‌دار بسیج که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی چند روز گذشته یادآور شده و بر آن تأکید داشتند جهاد تببین است. این جهاد یک عمل انقلابی در برابر تلاش جبهه کفر است و تفاوتی با جهاد رزمی در برابر دشمن ندارد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با تکیه بر ابزارهای نوین، باورهای دینی و ارزش‌های انقلابی آحاد جامعه را هدف قرار داده و لذا جهاد تبیین که به دنبال مقابله با این تهاجم است حد کفایت ندارد و قشرهای مختلف امت حزب الله باید در این عرصه وارد شوند و از داشته‌های ایمانی خود صیانت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یک ضرورت است، گفت: در جهاد تبیین باید با چراغ بصیرت‌افزایی به میدان آمد. هر کسی که روحیه انقلابی، اطلاعات در حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی و انگيزه دارد باید در این جهاد شرکت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نرم به دنبال جذب نیرو بدون مزد است، ابراز داشت: یکی از مباحث مهم در جهاد تبیین، تبیین آرمان‌هاست. باید آحاد جامعه برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین که مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را به‌همراه خواهد داشت سواد رسانه‌ای و بصیرت خود را ارتقا دهند.

یوسفعلی‌زاده گفت: امروز در ایران اسلامی شرایط به‌گونه‌ای است که همه ارکان نظام و بخش‌های مختلف با انسجام و وحدت به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند ولذا بسیج نیز به‌عنوان یکی از پشتوانه‌های نظام باید رسالت خود را به خوبی به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار