فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نقطه قوت نیروی دریایی ارتش اتکا به جوانان و صنعتگران داخلی است

امیر دریادار «ایرانی» نقطه قوت نیروی دریایی ارتش را استفاده از توانمندی‌های داخلی دانست و گفت: استفاده از جوانان در حوزه‌های علمی و صنعتگران داخلی نقطه اتکای نیروی دریایی است.
کد خبر: ۴۹۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ - 28November 2021

نقطه قوت نیروی دریایی ارتش اتکا به جوانان و صنعتگران داخلی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی رادیویی درخصوص برنامه‌های گرامیداشت روز نیروی دریایی اظهار داشت: این برنامه‌ها هم در حوزه‌های علمی و هم در حوزه‌های عملیاتی برگزار خواهد شد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این راستا خبر‌های خیلی خوبی برای مردم عزیز ایران خواهد داشت.

وی نقطه قوت نیروی دریایی ارتش را استفاده از توانمندی‌های داخلی دانست و عنوان کرد: استفاده از جوانان عزیز در حوزه‌های علمی و صنعتگران داخلی نقطه اتکای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و با اتکا به همین موضوع دستاورد‌های زیادی در روز نیروی دریایی ارتش به نمایش عموم در خواهد آمد.

زیردریایی بعثت در مسیر ساخت قرار دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح‌هایی که نیروی دریایی در دست ساخت دارد اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روی آن کار می‌کند زیردریایی بعثت است. زیردریایی بعثت یک زیردریایی سنگین است که مراحل طراحی آن تمام شده و در مسیر ساخت قرار دارد. همچنین زیر دریایی‌های کلاس‌های فاتح و غدیر در داخل کشور ساخته می‌شوند و هیچ محدودیتی در تولید آن‌ها نداریم.

وی به حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی اشاره و بیان کرد: حضور ناوگروه‌های ارتش در آب‌های بین‌المللی با تمرکز بر برقراری امنیت دریانوردان با اولویت کشتیرانی و نفتکش‌های ایرانی است. البته با توجه به حضور ناو‌های ارتش در آب‌های بین‌المللی، امنیت، به همه کشتی‌ها با همه ملیت‌ها هدیه می‌شود.

امیر ایرانی درباره دیگر اهداف حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی گفت: بازدید از کشور‌های دیگر و انجام تمرینات و رزمایش‌های مرکب از دیگر اهداف حضور ناوگان ارتش در آب‌های بین‌المللی است. همچنین انتقال پیام صلح و دوستی و فرهنگ ایرانی به کشور‌های دیگر از دلایل حضور نیروی دریایی ارتش در این آب‌های به شمار می‌رود.

وی افزود: عضویت و حضور در اجلاس‌های بین‌المللی با تمرکز بر امنیت دریا سبب می‌شود ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی همواره حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تربیت نیروی انسانی در این نیرو گفت و عنوان کرد: در حوزه‌های نیروی فنی، فرماندهی و همچنین بخش‌های پشتیبانی و تکاوری، دانشگاه حضرت امام در نوشهر همواره دانشجو دارد و در پنج رشته افسران را تربیت می‌کند تا مدیران و فرماندهان آینده نیروی دریایی آماده خدمت به کشور شوند.

وی با اشاره به همکاری نیروی دریایی با کشور‌های دیگر برای تامین امنیت آب‌های آزاد و بین‌المللی گفت: در این زمینه آموزش نیرو‌های دریایی کشور‌های دیگر در ایران و همچنین کارکنان ایران در کشور‌های دیگر به صورت دوسویه مد نظر قرار دارد و این موضوع به نیرو‌های دریایی سایر کشور‌ها پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار