در نشست «اشتغال و کارآفرینی ایثارگران» مطرح شد؛

تأکید رئیس بنیاد شهید بر اهمیت استعدادیابی در مسیر ایجاد اشتغال برای ایثارگران

«قاضی‌زاده هاشمی» با اشاره به اهمیت استعدادیابی ایثارگران گفت: باید به موضوع استعدادیابی برای اشتغال ایثارگران توجه کرد تا این عزیزان بر اساس توانایی‌های خود به سمت شغل مناسب هدایت شوند.
کد خبر: ۴۹۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ - 28November 2021

تأکیدرئیس بنیاد شهید بر اهمیت استعدادیابی در مسیر ایجاد اشتغال برای ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که به همت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برگزار شد، درباره اشتغال جامعه ایثارگری، اظهار داشت: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری و حل مشکلات آن‌ها است و در این راستا باید برای ایثارگران مهارت ایجاد کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت استعدادیابی ایثارگران، افزود: در استان‌های مختلف میزان مشکل اشتغال ایثارگران متفاوت است و در برخی استان‌ها مراجعه برای درخواست اشتغال کم‌تر است. باید به استعدادیابی برای اشتغال توجه کرد و فردی که می‌خواهد کارآفرینی کند باید توانایی ارتباط و بازاریابی را داشته باشد و در این راستا در بنیاد باید مدیر زنجیره تأمین باشیم و در گام نخست مجوز‌های لازم برای اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری را دریافت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: باید ستاد‌های تخصصی در بنیاد ایجاد شود تا تمرکززدایی صورت گیرد و برای انجام کار‌ها فرماندهی شود. در زمینه کارآفرینی برنامه‌های منسجمی باید طراحی و در حوزه‌های مختلف جامعه ایثارگری استعدادیابی و مهارت‌آموزی انجام شود.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر تنوع شغلی در کشور، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در ایجاد اشتغال پیشرو باشد تا شاهد نتایج مطلوب در حوزه اشتغال و کارآفرینی جامعه ایثارگری باشیم. مسئله اشتغال ایثارگران اگر حل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود بنابراین یکی از برنامه‌های بنیاد ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در این نشست طی دستوری به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تأکید کرد: برای هر فرد ایثارگر پرونده شغلی منحصربه‌فردی ایجاد و مسیر شغلی برای فرد تعیین شود تا از ابتدای مسیر بر اساس این طرح طی شود و اشتغال خاص آن فرد را تأمین کنند. همچنین طی این دستور مقرر شد برنامه‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای اشتغال ایثارگران در بازه‌های زمانی سه‌ماهه تدوین و در پایان هر فصل عملکرد مربوطه برابر برنامه قبلی ارائه شود.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با تأکید بر توجه به اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای جامعه ایثارگری، گفت: نگاه به فرهنگ اشتغال بسیار مهم است، زیرا نگاه برخی به اشتغال تنها استخدام افراد است و به کارآفرینی توجه نمی‌کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تنها اعطای تسهیلات به اشتغال کمک نمی‌کند، گفت: بعضی تفاهم‌نامه‌های بخش خصوصی برای اشتغال و کارآفرینی به موفقیت نرسیده‌اند و باید این موضوع موردبررسی قرار بگیرد و زنجیره‌ای برای کارآفرینی ایجاد شود تا شاهد اشتغال جامعه ایثارگران باشیم.

محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به طرح اشتغال ویژه ایثارگران، گفت: این طرح با اتکا به ایثارگران و با تکیه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها و با حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند کمک شایانی به اشتغال‌آفرینی برای ایثارگران داشته باشد.

وی افزود: در این طرح با توجه به توانمندی‌های تمامی بخش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و با رصد و ارزیابی دقیق ایثارگران و شناسایی توانمندی‌های این عزیزان می‌توان حلقه‌های میانی اشتغال را ایجاد و تحولی در حوزه اشتغال ایثارگران ایجاد کرد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به توجه ویژه این طرح به بحث ارزیابی و استعدادیابی افراد افزود: در بحث اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری نیاز به تغییر رویکرد داریم تا افراد پس از شناسایی استعداد، علایق و مهارت‌های فردی خود وارد یکی از سه مسیر کارمندی، کارآفرینی و خوداشتغالی شوند که این امر نیازمند شناخت و درک تفاوت‌های افراد است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار