مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

بخشی از مشکلات فرهنگی جامعه عدم توجه به فرهنگ دفاع مقدس است

سرهنگ «کوشکی» با بیان اینکه بخشی از مشکلات فرهنگی امروز جامعه ما به دلیل عدم توجه به فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: توجه به حل مشکلات و مسائل مادی جامعه بدون توجه به حل مشکلات فرهنگی جامعه با وجود پیشرفت دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی فایده ندارد.
کد خبر: ۴۹۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ - 28November 2021

بخشی از مشکلات فرهنگی جامعه عدم توجه به فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در مراسم اختتامیه همزمان سه جشنواره دفاع مقدس شامل اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «فانوس»، چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» و سومین جشنواره استانی تئاتر «سنگر» اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور ۱۴ جشنواره و کنگره در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره‌ها ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها آن است استعداد‌هایی که بعضاً در پرتو رانت‌هایی که در حوزه هنر وجود دارد، نمی‌توانند خود را نشان دهند، در این جشنواره‌ها تجلی پیدا کنند که این آثار فرهیخته به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند.

کوشکی جهرمی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استخراج گنج دفاع مقدس اضافه کرد: با وجود اینکه سالیان متمادی از دفاع مقدس گذشته است، دفاع مقدس گنج است و این گنج باید استخراج شود. استخراج آن در حوزه‌های مختلف شامل ادبیات، داستان، سرود، فیلم و تئاتر و بخش‌های دیگر است که بار اصلی این استخراج بر دوش هنرمندان و نویسندگان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با تصریح اینکه بخشی از مشکلات فرهنگی امروز جامعه ما به دلیل عدم توجه به فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: باید کار صد برابری در این حوزه صورت بگیرد به این معنا که باید این فرهنگ در جامعه ما جاری شود.

وی بیان داشت: توجه به حل مشکلات و مسائل مادی جامعه بدون توجه به حل مشکلات فرهنگی جامعه با وجود پیشرفت دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی فایده ندارد، بنابراین همه توان ما باید در زمینه استخراج این گنج عظیم دفاع مقدس که نهفته مانده است، معطوف شود.

کوشکی با اشاره به بخش پنهان دفاع مقدس گفت: یک بخشی از دفاع مقدس این است که ما در دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم. بخش معنوی که دفاع مقدس برای مردم ما و مردم جهان به ویژه همسایگان آفرید، چیزی است که هنوز به طور ملموس نتوانستیم به جامعه معرفی کنیم.

وی یادآور شد: اگر به فیلم‌های دفاع مقدس و هنرمندان و تئاتر‌های حوزه دفاع مقدس کمک شود تا به شکل فاخر ارائه شود، مطمئنا گرایش در این زمینه در میان نسل جدید ایجاد می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در پایان از میزبانی استان فارس برای همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کنگره ملی شعر دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها