استاندار گیلان:

باید فرهنگ «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور برسانیم

‌«‌عباسی» گفت: با دعای مردم و همت مضاعف تلاش می‌کنیم تا تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بر فضای استان حاکم باشد و فرهنگ «ما می‌توانیم» را در گیلان به منصه ظهور برسانیم.
کد خبر: ۴۹۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ - 28November 2021

مردم احساس کنند که دولت اسلامی در رأس کار است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در همایش گام دوم انقلاب و نقش بسیج ادارات در تحقق دولت اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان «رشت» برگزار شد، عدم توجه به فرامین راهبردی رهبر معظم انقلاب به صورت عملی را یکی از ضعف‌های نظام اجرایی و اداری دانست و اظهار داشت: میزان توفیق ما در تحقق شعار سال نباید صرفاً ظاهری و شعاری باشد بلکه باید در عمل به مردم گزارش دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به مؤلفه‌های مختلف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تصریح کرد: در استانداری و سایر ادارات باید برای تبیین هر یک از مؤلفه‌ها برنامه گذاشته شود.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته در مؤلفه‌های اخلاق، عدالت و آزادی در مدت چهار دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد، باید آسیب‌شناسی شود.

عباسی خاطرنشان کرد: باید وضعیت کنونی کشور و استان در اجرای اهداف استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مورد تأکید در نقشه راه حضرت امام (ره)، میزان توفیق در سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی را مشخص کنیم.

وی با اشاره به مشخص بودن چارچوب مؤلفه آزادی در قانون اساسی بر مبنای اعتقادات دینی، اسلامی و انقلابی تاکید کرد: آزادی به معنای بی بند و باری نیست؛ در ادارات مدیران و کارکنان باید در استفاده از اختیارات تقوای سیاسی، اداری و اجتماعی داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برخورداری بسیجیان از اخلاق حسنه، چفیه را یک نشان از تفکر بسیجی دانست و افزود: بسیجی، خداوند را ناظر بر اعمال خود می‌داند و در مواجهه با بیت‌المال از آن در جهت منافع مردم استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران و کارکنان در برابر سؤالات و مطالبات مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: بسیج ادارات باید در جهت افزایش میزان رضایت مندی و تسریع در انجام امور تلاش کند تا اجازه بروز فساد داده نشود.

عباسی با اشاره به ضرورت تجلی فرهنگ و تفکر بسیجی در کار، رفتار، سبک زندگی و ساده زیستی خاطرنشان کرد: با پرهیز از تجمل‌گرایی و ریخت و پاش در شرایط اقتصادی کنونی، باید در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه باید بدون تبعیض برای مردم کار کنیم به مقایسه خدمت رسانی به روستا‌ها در دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب تلاش‌های بسیاری برای اجرای عدالت و خدمت‌رسانی به مناطق محروم صورت گرفته، اما همچنان کار‌های باقیمانده بسیار است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم خشکاندن ریشه فساد با بیان اینکه درد مردم محروم را درک می‌کنم، متذکر شد: فرمانداران و بخشداران برای شنیدن مشکلات روستاییان با حضور در مناطق روستایی، رنج زحمت حضور این قشر شریف در ادارات را بکاهند.

وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که حقیقتا دولت اسلامی در رأس کار است، متذکر شد: با دعای مردم و همت مضاعف تلاش می‌کنیم تا تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بر فضای استان حاکم باشد و فرهنگ «ما می‌توانیم» را در گیلان به منصه ظهور برسانیم.

در پایان این مراسم از برخی مدیران و کارکنان بسیجی نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها