رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جلوه‌های عرفانی و فرهنگی شهید «فخری‌زاده» همچنان ناشناخته مانده است

حجت‌الاسلام آقاجانپور به برجستگی‌های شخصیت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: جلوه‌های عرفانی و فرهنگی شهید فخری‌زاده همچنان ناشناخته مانده است.
کد خبر: ۴۹۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵ - 29November 2021

حجت‌الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی‌ امنیتی دفاع‌پرس، درخصوص شخصیت علمی، فرهنگی، هنری و علمی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: همان‌طور که امروز بر همگان روشن شده است، شهید فخری‌زاده یک شخصیت برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور و البته گمنام بود؛ یعنی در زمان حیاتش، کسی ایشان را نمی‌شناخت.

وی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران درباره‌ شهید فخری‌زاده به یک شناخت نسبی رسیده است، افزود: شناخت امروز مردم نسبت به شهید فخری‌زاده مربوط به جلوه‌های ایشان در حوزه علم و دانش و حوزه‌های هسته‌ای و دفاعی و موارد این‌چنینی است. اما آنچه درباره شهید فخری‌زاده همچنان ناشناخته و ناگفته مانده است، حوزه‌های عرفانی، ادبی و فرهنگی است. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تاکید کرد: مردم ایران باید بدانند که شهید فخری‎زاده در دوران دفاع مقدس و همزمان با اینکه در میدان مبارزه حق علیه باطل حضور داشت و زمانی که مزدوران استکبار در کردستان به دنبال بر هم زدن امنیت بودند، به عنوان مسئول فرهنگی و تبلیغی ایفای نقش می‌کرد. 

حجت‌الاسلام آقاجانپور ادامه داد: شهید فخری‌‎زاده در منطقه غرب کشور و دوران دفاع مقدس و در جبهه‌های جنوبی نقش فرهنگی داشت و جالب‌تر آنکه زمانی که این فکر وجود داشت که آیا ما می‌توانیم غائله‌ها و فتنه‌ها را با رویکرد نظامی و یا فرهنگی حل کنیم، شهید فخری‌زاده معتقد بود که ما می‌توانیم از طریق فرهنگ و بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی، خیلی از مشکلات را حل و امنیت پایدار ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار