معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی:

شهید فخری‌زاده برای اعتلای جمهوری اسلامی عزمی راسخ داشت

اسلامی با بیان اینکه شهید فخری زاده برای اعتلای جمهوری اسلامی در رسیدن به فناوری‌های نوظهور عزمی راسخ داشت، گفت: او بار‌ها توسط صهیونیست‌ها تهدید شده بود و همیشه تهدید را در کنار خود می‌دید، اما با این وجود ترسی به دل راه نمی‌داد و شجاعانه مسیر پیشرفت را می‌پیمود.
کد خبر: ۴۹۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ - 28November 2021

شهید فخری زاده برای اعتلای جمهوری اسلامی عزمی راسخ داشتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده، دانشمند برجسته دفاعی و هسته‌ای کشورمان با حضور فرمانده کل ارتش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رئیس سازمان انرژی اتمی و جمع دیگری از مقامات کشوری و لشکری و همچنین خانواده آن شهید و شهدای هسته‌ای کشور در وزارت دفاع برگزار شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید فخری‌زاده، در سخنانی اظهار داشت: فخری‌زاده، با شهادتش پاداش زحمات و مجاهدت‌های علمی خود را گرفت. شهادت وی به دست شقی‌ترین و منفورترین افراد رقم خورد که این نوع از شهادت نشان دهنده صحت راه و درستی مسیر اوست.

وی تصریح کرد: از نظر استکبار، رسیدن به فناوری‌های پیشرفته، رسیدن به منطقه ممنوعه است و از سوی آن‌ها جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی به این حوزه‌ها منع شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قدرتمند شدن در حوزه علم و دانش یک امر مسلم و ضروری برای کشور است گفت: بهانه دشمنان برای مانع شدن در این زمینه اتهامات ناروایی است که هر روز علیه جمهوری اسلامی بیان می‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه ایجاد مانع و مسدود کردن پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین هدف استکبار است گفت: شعار نظام سلطه پیشتازی برای پیشوائی است و آن‌ها برای محقق شدن این امر با استفاده از سازمان‌های بین المللی و به بهانه‌های گوناگون سد راه پیشرفت کشور‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه دستیابی به فناوری هسته‌ای نشان دهنده پیشرفت یک کشور در عرصه علمی است گفت: دشمنان به بهانه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در صدد توقف برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران هستند؛ درحالی که هدف آن‌ها محدود کردن جمهوری اسلامی در رسیدن به فناوری‌های نوین است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه شهید فخری زاده برای اعتلای جمهوری اسلامی در رسیدن به فناوری‌های نوظهور عزمی راسخ داشت، گفت: او بار‌ها توسط صهیونیست‌ها تهدید شده بود و همیشه تهدید را در کنار خود می‌دید، اما با این وجود ترسی به دل راه نمی‌داد و شجاعانه مسیر پیشرفت را می‌پیمود.

وی خاطر نشان ساخت: امیدواریم فرزندان این مرز و بوم در وزارت دفاع و سایر بخش‌های کشور برای دستیابی به مولفه‌های قدرت، موثر باشند و نشان دهند می‌توان در خارج از سایه استکبار نیز به پیشرفت رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها