در دیدار وابستگان نظامی؛

دریادار ایرانی: برای توسعه روابط دریایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه روابط دریایی را با کشور‌های دوست مورد توجه قرار داده‌ایم و در این راه از هیچ کوششی دست برنداشته‌ایم.
کد خبر: ۴۹۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ - 28November 2021

برای توسعه روابط دریایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشور‌های مختلف در ایران که عصر امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ هر کشوری روز‌های وجود دارد که موجب افتخار آن کشور است و به لطف خداوند متعال تاریخ ملت ما پر از این روز‌های خاطره‌انگیز است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش ضمن حفاظت از مرز‌های آبی کشور به عنوان یک نیروی دریایی حافظ منافع کشور در آب‌های بین‌المللی بوده است و در روز‌هایی که استکبار جهانی با هدف از پای درآوردن نهال نوپای انقلاب اسلامی تهاجمی گسترده و ناجوانمردانه به کشور ما را آغاز کرد و قصد داشت یک شبه خرمشهر و سه روزه تهران را فتح کند، بزرگ‌مردانی، چون شهید محمدعلی صفا، محکم ایستادند و دشمن تا دندان مسلح را پشت دروازه‌های خرمشهر مانند سدی متوقف کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش توانست در همان روز‌های اول جنگ تحمیلی در عملیات‌های مختلفی مانند مروارید نسخه نیروی دریایی ارتش عراق را در هم بپیچد و در ۶۷ روز به برتری دریایی برسد.

امیر ایرانی در ادامه به مأموریت نیروی دریایی ارتش در حفاظت و حراست از خطوط دریایی کشور اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی با وجود تحریم‌ها توانست کار به‌روزرسانی و ساخت تجهیزات بومی را بعد از جنگ تحمیلی به بهترین شکل پیش ببرد و امروز توان تولید زیردریایی، موتور دیزل دریایی و انواع و اقسام شناور‌ها و تجهیزات دریایی را دارد.

وی با اشاره به همکاری نزدیک نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تأمین منافع کشورمان در حوزه دریا، گفت: ما در کنار انجام مأموریت‌های خود، دوشادوش برادرانمان در نیروی دریایی سپاه مأموریت پاسداری از فنافع کشورمان را انجام داده و در کنار آن به مقابله با دزدان دریایی در شمال اقیانوس هند و دریای سرخ پرداخته‌ایم تا از این طریق بتوانیم امنیت خطوط تجارت دریایی را تأمین کنیم و همچنین توسعه روابط دریایی را با کشور‌های دوست مورد توجه قرار داده و در این راه از هیچ کوششی دست برنداشته‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: این نیرو در کنار انجام وظایف خود، دیپلماسی دریایی و نظامی و همچنین دید و بازدید‌های دریایی و شرکت در کنفرانس مختلف را در دستورکار داشته و با برگزاری رزمایش‌های متنوع با کشور‌های مختلف آمادگی خود را برای گسترش تعاملات اعلام کرده و تأکید داریم که امنیت جمعی تنها با همکاری و تعامل میان کشور‌های مختلف به دست می‌آید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها