کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ترور دانشمندان هسته‌ای تأثیری در پیشرفت هسته‌ای کشور نداشته است

جمالی نوبندگانی گفت: علوم هسته‌ای در ایران بومی شده و ترور دانشمندان هسته‌ای کشور، تأثیری در توسعه این علوم نداشته است.
کد خبر: ۴۹۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۸ - 29November 2021

ترور دانشمندان هسته‌ای تأثیری در پیشرفت هسته‌ای کشور نداشته است«محمدجواد جمالی نوبندگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص ترور نخبگان علمی کشورمان از سوی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: یکی از دلایل اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی به جوهره این رژیم بازمی‌گردد. در اصل ایجاد و بنیان این رژیم براساس تروریسم و ارعاب و وحشت مردم مظلوم فلسطین شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگر تاریخ را مورد بازبینی و مطالعه مجدد قرار دهیم، پیش از اینکه سیستم حاکمیتی به‌نام رژیم صهیونیستی شکل بگیرد، گروه‌های تروریستی که در آن زمان افرادی مانند اسحاق شامیر، اسحاق رابین و موشه دایان سردسته‌شان بودند، فعالیت داشتند و مردم مظلوم فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی را ترور می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها همچنان ماهیت‌شان را حفظ کرده و فقط از گروه تروریستی به دولت تروریستی تغییر نام داده‌اند.

جمالی نوبندگانی با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده هم عنوان کرد: رژیم صهیونیستی فکر می‌کند با ترور مهره‌های مؤثر در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نظام ایران را از حرکت بازدارد و همچنین به دنبال این است که به مقامات جمهوری اسلامی ایران گوشزد کند که همچنان قدرت انجام بسیاری از کار‌ها را دارد اما همه می‌دانند درواقع اقدامات این‌چنینی بیش از آن که نشانه قوت یک رژیم باشد، نشانه ضعف است.

وی با بیان این‌که صنعت هسته‌ای کشورمان مراحل تکاملی و پیشرفت خود را مداوم و پیوسته طی می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها کاملاً اشراف دارند که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران تأثیری در روند فعالیت‌های هسته‌ای کشور نداشته است؛ زیرا علم و دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و همواره این دانش مراحلی تکاملی خود را طی می‌کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است که شاید ترور‌ها وقفه‌ای کوتاه در فعالیت هسته‌ای کشور و پیشبرد پروژه‌های هسته‌ای ایجاد کند اما به طور کلی نمی‌توان دانشی که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نهادینه شده را از بین برد. به عبارت بهتر شاید بتوانند عالم را ترور کنند، اما خود علم را که نمی‌توانند ترور کنند.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دهه‌ها قبل به کشور‌های دیگر اعلام کرد که به صورت منطقی با علم هسته‌ای در ایران برخورد کنند اما متأسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشور‌های دیگر اصلاً با علوم هسته‌ای در ایران برخورد فنی و منطقی انجام ندادند و بیشتر برخورد‌ها از موضع جاسوسی و سیاسی بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: دشمن بر این باور بود که با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران روند توسعه هسته‌ای در کشور متوقف می‌شود، اما برخلاف باور غلط آنها، جمهوری اسلامی ایران به قدرت غنی‌سازی ۶۰ درصدی دست یافته است. این نشان می‌دهد که سیستم مسیر خود را پیدا کرده و علوم هسته‌ای در کشور نهادینه شده است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار