با حضور وزیر کشور؛

یادواره سرلشکر شهید «ناصری» و مجاهدین بدون‌ مرز خراسان جنوبی برگزار می‌شود

یادواره سردار سرلشکر شهید «محمدناصر ناصری» و مجاهدین بدون مرز استان خراسان جنوبی، امروز با حضور وزیر کشور در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ - 29November 2021

یادواره شهید ناصری و مجاهدین بدون مرز در خراسان جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، یادواره سردار سرلشکر شهید «محمدناصر ناصری» و مجاهدین بدون مرز خراسان جنوبی، از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (دوشنبه) در حسینیه «جماران» بیرجند برگزار می‌شود.

در این مراسم با سخنرانی «احمد وحیدی» وزیر کشور همراه است، از برگزیدگان نمایشگاه «طرح اسوه» استان خراسان جنوبی نیز تجلیل خواهد شد.

«محمدناصر ناصری» سال ۱۳۴۰ در روستای «گازار» از توابع شهرستان «بیرجند» متولد شد. وی کودکی خود را در زادگاهش گذراند و پس از آن به منظور ادامه تحصیل، راهی «بیرجند» شد. او در تظاهرات‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت داشت و در تعطیلی مدارس و برپایی راهپیمایی‌ها، از نیرو‌های مؤثر بود.

«محمدناصر ناصری» با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در این سال‌ها به مبارزه با منافقین پرداخت. وی اوایل سال ۱۳۶۲ به فرماندهی سپاه بیرجند منصوب و سپس راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و تا پایان جنگ در میان رزمندگان حضور داشت.

سردار «محمدناصر ناصری» پس از پایان جنگ تحمیلی، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به خدمت و پس از چندی به‌عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منصوب شد و با سقوط «مزار شریف» در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷، در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به‌همراه جمعی دیگر از همکاران خود توسط نیرو‌های طالبان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار