رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان کرج:

ارتقای سواد رسانه‌ای مردم در دستور کار است

«ابراهیمی» با بیان اینکه رسانه‌ها از داشتن یک نظام صنفی منسجم محروم هستند، گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای اهالی شهرستان در دستور کار است و به‌زودی دوره‌های مختلفی در این زمینه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ - 29November 2021

محرومیت رسانه‌ها از داشتن یک نظام صنفی منسجم/ ارتقای سواد رسانه‌ای مردم در دستور کار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «مسعود ابراهیمی» رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان کرج امروز در جلسه شورای هماهنگی بسیج رسانه کرج که در سازمان بسیج رسانه البرز برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در رفع مشکلات اظهار داشت: همگرایی و اتحاد رسانه‌ها در خصوص مصالح شهرستان کرج، توجه مدیران را نسبت به نقاط ضعف و قوت موجود جلب می‌کند که این امر باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌های تخصصی در دستور کار قرار گرفته است، مطرح کرد: دستگاه‌ها و رسانه‌های محلی با تعاملی سازنده می‌توانند بسیاری از نیازهای این شهرستان را شناسایی و رفع کنند و همچنین با انتشار اخبار خدمات انجام شده اعتماد مردم را جلب کرده و میزان رضایتمندی اجتماعی را در جامعه بالا ببرند.

رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان کرج در ادامه با اشاره به ایجاد بسترهایی در جهت ارتقای بصیرت اجتماعی با رویکرد اسلامی، افزود: ارتقای سواد رسانه‌ای اهالی شهرستان در دستور کار است و به‌زودی دوره‌های مختلفی در این زمینه برگزار خواهد شد.

ابراهیمی گفت: دشمنان نظام و انقلاب درصدد ترویج شایعه و بدبینی در جامعه هستند و تلاش می‌کنند با شایعه‌پراکنی در خصوص مسائل و موضوعات غیرواقعی و انعکاس معکوس واقعیت‌ها و دادن خوراک به رسانه‌های معاند اذهان مردمی را مشوش کنند. مجهز شدن مردم به سواد رسانه و آشنایی با عملیات روانی دشمنان در جنگ نرم می‌تواند عاملی بر خنثی‌سازی اهداف آن‌ها باشد و اینجاست که به شعار هر شهروند یک خبرنگار جامه عمل می‌پوشانیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها از داشتن یک نظام صنفی منسجم محروم هستند، عنوان کرد: ساماندهی فضای رسانه و پیگیری مطالبات به‌حق فعالان این عرصه، ایجاد یک نظام صنفی منسجم، دارای برنامه و برخوردار از وظایف مدیران دغدغه‌مند و آشنا به رسانه است. خبرنگاران از همه مشکلات و مسائل می‌نویسند اما از انعکاس مطالبات و مسائل خود غافل هستند بنابراین چاره‌اندیشی در این خصوص ضرورت دارد.

ابراهیمی با اشاره به ایجاد همگرایی بین رسانه‌های محلی کرج افزود: تلاش می‌کنیم جلسات هم‌اندیشی و جبهه واحد رسانه‌ای نیروهای انقلابی را با همراهی مدیران رسانه به‌منظور بهره‌گیری از نظرات آن‌ها تشكیل دهیم زیرا این نشست‌ها زمینه تبادل‌نظر و توسعه شهرستان را فراهم می‌کند. بسیج رسانه ماهیتی انقلابی، فرهنگی و رسانه‌ای دارد و تمامی فعالیت‌های این قشر با هدف ترویج رهنمودهای حضرت امام (ره) و اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها