جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد؛

ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق فضای مجازی/ «رمان» باید وارد ادبیات دفاع مقدس شود

امیر «سهرابی» گفت: فضای مجازی، فضای اطلاعاتی متراکمی است که ما باید از این ظرفیت در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس، به‌صورت ویژه استفاده کنیم و برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته باشیم تا نقش خود را در فضای مجازی به‌صورت ویژه نشان دهیم.
کد خبر: ۴۹۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ - 29November 2021

ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق فضای مجازی/ «رمان» باید وارد ادبیات دفاع مقدس شودبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع کارکنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان، وظیفه ذاتی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را انتقال پیام‌ها و مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های امروز و آینده جامعه دانست.

وی با اشاره به نقش اثرگذار مردم در دفاع مقدس، افزود: همه مردم ایران در دوران دفاع مقدس، در یک کار جهادی همگانی که دفاع از کشور بود، نقش اساسی داشتند که می‌توان آن را گفتمان دفاع مقدس عنوان کرد و ضرورت دارد تا این گفتمان حفظ شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بسیار گسترده بود؛ اما به‌صورت کافی به آن پرداخته نشده و وظیفه ما پرداختن به این موضوع به‌صورت ویژه است.

امیر «سهرابی» بررسی صحت اسناد دفاع مقدس و انتقال صحیح آن به جامعه را از دیگر وظایف ذاتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه نقش کتاب و تولیدات چاپی در جامعه مهم است، گفت: با وجود اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موضوع چاپ کتاب به‌خوبی وارد شده، اما در موضوع «رمان» ضعیف عمل کرده، بنابراین ضرورت دارد تا «رمان» در حوزه ادبیات دفاع مقدس وارد شود.

وی توجه ویژه به فضای مجازی را مهم دانست و تصریح کرد: فضای مجازی، فضای اطلاعاتی متراکمی است که ما باید از این ظرفیت در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس، به‌صورت ویژه استفاده کنیم و برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته باشیم تا نقش خود را در فضای مجازی به‌صورت ویژه نشان دهیم.

امیر «سهرابی» با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی باید برنامه‌ریزی شده، کنترل شده و مدیریت شده باشد، خاطرنشان کرد: برای انتقال پیام‌ها و مفاهیم دفاع مقدس ابزار‌های زیادی وجود دارد که فضای مجازی، موزه‌های دفاع مقدس، کتاب‌ها و... بخشی از این ابزار‌ها هستند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: ما مدعی هستیم که دفاع مقدس ادامه رسالت و نهضت عاشوراست؛ پس همانگونه که بعد از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) رسالت بازخوانی حادثه کربلا را برعهده داشتند، ما نیز باید دفاع مقدس را به گونه‌ای برای آیندگان بازخوانی کنیم تا آتش این پیام همانند عاشورا همواره شعله‌ور بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار