مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به دغدغه عمومی تبدیل شود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: همه باید نسبت به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دغدغه داشته باشند تا این مهم مورد غفلت قرار نگیرد.
کد خبر: ۴۹۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 29November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان کوهسرخ و معارفه مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار این شهرستان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از مسئولین محلی در فرمانداری شهرستان کوهسرخ برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: بسیج منشأ و مبنای موفقیت‌ها، پیروزی‌ها، عزت‌ها، سربلندی‌ها، عظمت، اقتدار و شکوه دینی ایران اسلامی است و امام خمینی (ره) از این شجره طیبه به‌عنوان معجزه قرن رونمایی کردند.

وی در ادامه به بازخوانی حوادث انقلاب در روزهای منتهی با پنجم آذر ۱۳۵۸ پرداخت و افزود: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، شرایط نفس‌گیری بر کشور حاکم بود. دولت موقت در اعتراض به این حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام استعفا داده بود و بخشی از بدنه اجتماعی مرعوب غرب شده بودند اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این حرکت انقلابی دانشجویان را که انقلاب دوم نامیدند، تأیید کردند.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به دغدغه عمومی تبدیل شود

این مسئول خاطر نشان کرد: در این شرایط امام خمینی (ره) با صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر ۱۳۵۸ پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان انقلاب اسلامی دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این منطق جز با تکیه بر مکتب اسلام، تبعیت از ولایت و تکیه بر تفکر بسیجی قابل پیگیری نبود و امروز با گذشت ۴۲ سال از تشکیل بسیج، این جریان مبارک امتداد دارد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، غرور ملی مردم ایران خدشه‌دار شده بود و به‌واسطه جنگ یا به دلایل دیگر بخشی از سرزمین کشورمان از ایران جدا شده اما انقلاب اسلامی پرچمی را برافراشت که اقتدار، عظمت و ابهت اسلامی و ملی ما اعاده شد؛ بر همین اساس باید قدر این نعمت عظیم را که ثمره ایثارگری شهدا و رشادت‌های پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف است، بدانیم و آن را در همه ایام گرامی بداریم.

این مسئول با بیان اینکه علی‌رغم همه دشمنی‌ها و فتنه‌گری‌های نظام سلطه اما امت حزب‌الله ثابت‌قدم و استوار پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، ادامه داد: جهاد در همه عرصه‌های زندگی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی تداوم دارد که این جهاد در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان جهاد تبیین را به‌عنوان یک وظیفه مورد تأکید قرار دادند که این وظیفه انقلابی را آحاد جامعه باید به بهترین نحو به انجام برسانند.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به دغدغه عمومی تبدیل شود

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: باید بتوانیم با ارتقا سطح آگاهی و بصیرت خود دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به‌خوبی برای جامعه تببین کنیم تا از تحریف تاریخ و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط دشمن جلوگیری شود.

این مسئول دربخش دیگری از سخنانش به اهمیت دفاتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان‌ها در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت پرداخت و گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه آحاد جامعه است و اداره‌کل حفظ آثار استان با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها به دنبال آن است که همگان به وظیفه‌ خود در قبال این حماسه جاوید عمل کنند. در این حوزه همه باید نقش‌آفرینی کنند و دفاتر نمایندگی حفظ آثار در جایگاه مطالبه‌گری قرار دارند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: انتظار و مطالبه اداره‌کل حفظ آثار استان این است که همه نسبت به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دغدغه داشته باشند تا این مهم مورد غفلت قرار نگیرد.

در این نشست «رضا رمضانی» فرماندار شهرستان کوهسرخ و حجت‌الاسلام «محمود رضایی» امام جمعه شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان ارائه کردند.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به دغدغه عمومی تبدیل شود

در پایان این نشست سردار یوسفعلی‌زاده «محمد زاده‌اکبر» را به‌عنوان مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان کوهسرخ معرفی کرد.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان کوهسرخ با حضور در مزار شهدای گمنام این شهرستان ضمن ادای احترام به مقام شاخ شهیدان بر احداث یادمان شهدای گمنام با استفاده از ظرفیت‌های محلی تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار