مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس مجاهدت فی سبیل‌الله است

سرهنگ «سلامی» گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس مجاهدت فی سبیل‌الله و ترویج ارزش‌های انقلابی در جامعه مصداق رزق معنوی است.
کد خبر: ۴۹۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ - 30November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «رحیم یونسی» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، دادستان و قضات استان سمنان اظهار داشت: دفاع مقدس دوران مجاهدت بزرگ ملت ایران بود و مردم ایران در دفاع از اسلام و انقلاب با تمام وجود وارد میدان‌های سخت و امتحان‌های سنگین شدند و با استقامت، پایداری و مقاومت و پیروی محض از ولایت پیروز شدند.

سلامی گفت: امروز همه وظیفه داریم در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم که این تلاش‌ها همان مجاهدت فی سبیل‌الله است و ترویج ارزش‌های انقلابی در جامعه مصداق رزق معنوی خواهد بود.

وی ادامه داد: ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی، تفکر انقلابی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر در جامعه و ضرورت بهره گیری از فرهنگ و ارزش‌های غنی دوران افتخار آمیز دفاع مقدس جهت پیوند آن با آراء و احکام صادره توسط محاکم قضایی و منطبق نمودن و معادل سازی محکومیت مجرمین نیرو‌های مسلح با انجام فعالیت‌های متنوع مطالعاتی، پژوهشی و عمرانی در حوزه دفاع مقدس یکی از فعالیت‌های فرهنگی با ارزش و ماندگار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: اعتقاد داریم هر تلاش و برنامه‌ریزی فرهنگی، یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که اخلاق و تدین، روحیه و نشاط انقلابی و مجاهدت در جامعه را تقویت می‌کند.

«رحیم یونسی» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، در این دیدار با بیان این که خون شهدا از این کشور محافظت می‌کند، گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) شدند و امروز عزت و اقتدار ملت ایران در عرصه‌های مختلف ثمره خون شهدا است.

وی افزود: رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهیدان دفاع مقدس، صفحاتی زرین را در تاریخ ایران بر جای نهاد، به همین دلیل الگو قرار دادن آن‌ها در میان جوانان می‌تواند کشور را در برابر توطئه بدخواهان و دشمنان ایمن کند لذا پرداختن به این موضوع امری ضروری است.

یونسی ادامه داد: ما نباید ذهن خود برای به سمتی ببریم که متهمان را با زندانی کردن مجازات کنیم و سازمان قضایی این آمادگی را دارد برای برخی از جرائم که مجرمین آنان جوان هستند برای تنبه و تحول آنان مجازات‌های اجتماعی، چون انجام فعالیت‌های مطالعاتی، پژوهشی و عمرانی در حوزه دفاع مقدس در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها