تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خانواده شهید بدرالدین:

نام شیعیان لبنان با شهادت عجین است

حجت‌الاسلام‌ «مروی» گفت: نام شیعیان لبنان با شهادت، مقاومت و ایستادگی عجین شده و عزت جامعه اسلامی و شیعی مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم لبنان این حقیقت را در عمل اثبات و متجلی ساخته‌اند.
کد خبر: ۴۹۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ - 30November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهید «سیدمصطفی بدرالدین» از فرمانده‌هان ارشد حزب‌الله لبنان در حرم مطهر امام رضا(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام مروی در این دیدار ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید بدرالدین، از لبنان به‌عنوان یکی از پایگاه‌های تشیع در طول تاریخ یاد کرد و ابراز داشت: جنوب لبنان در طول تاریخ، همواره نقطه ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) و محل تربیت علمای نام‌آوری همچون پدر شیخ بهایی، محقق کرکی، شهید اول، شهید ثانی بوده است، که هریک خدمات بزرگی به مکتب اهل‌بیت (ع) کرده‌اند و نقش مهمی در تبلیغ و ترویج تشیع داشته‌اند.

نام شیعیان لبنان با شهادت عجین هستند

وی در ادامه یاد شهدای بزرگ جبهه مقاومت لبنان را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: نام شیعیان لبنان با شهادت، مقاومت و ایستادگی عجین شده و عزت جامعه اسلامی و شیعی مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم لبنان این حقیقت را در عمل اثبات و متجلی ساخته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقاومت لبنان شعار «هیهات من الذله» اباعبدالله الحسین (ع) را عینیت بخشیده است، تصریح کرد: جنگ ۳۳ روزه اسرائیل با حزب‌الله لبنان، پدیده‌ای بی‌سابقه، بی‌نظیر و ماندگار در تاریخ است که طی آن حزب‌الله لبنان توانست در برابر ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل مقاومت کند و آن را شکست دهد؛ این اتفاق عظیم یکی از عنایات و معجزه‌های الهی است.

مروی جبهه مقاومت شیعیان لبنان را مایه مباهات جهان اسلام دانست و گفت: ما بارها وعده الهی «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ،» را در لبنان، سوریه و منطقه عیناً و عملاً مشاهده کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها