رئیس کمیته امداد:

طرح ملی «یاس» فرصت خوبی برای نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های امدادی است

بختیاری گفت: طرح ملی یاس با فعالیت بانوان از سال گذشته در کشور آغاز شده و فرصت خوبی برای نقش آفرینی آنان در عرصه‌های اجتماعی و امدادی است.
کد خبر: ۴۹۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ - 01December 2021

وجود جوانان زیرپوشش فرصتی برای این نهاد استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز در همایش ملی طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در مشهد، اظهار داشت: جوانان فعال بسیار زیر پوشش این نهاد هستند که می‌توانند با فراگیری آموزش‌های لازم در زمان‌های مورد نیاز به صورت افتخاری ارائه خدمت کنند.

وی مددجویان کمیته امداد را ولی نعمت این نهاد خواند و ادامه داد: بانوان مددجو نیز با گذراندن دوره‌های امدادگری می‌توانند در زمان‌های ضروری به خوبی نقش آفرینی کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امیدوارم شاهد توسعه طرح یاس در بین همه فرزندان این نهاد باشیم تا در جامعه ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند افزود: طرح ملی یاس با فعالیت دختران ۳۰ تا ۴۵ سال از سال گذشته در کشور آغاز شده و فرصت خوبی برای نقش آفرینی آنان در عرصه‌های اجتماعی و امدادی است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور نیز در این همایش گفت: جوانان مهمترین سرمایه اجتماعی هلال احمر هستند.

حجت‌الاسلام معزی افزود: باید زمینه مناسب برای شادی و نقش آفرینی دختران بالای ۳۰ سال در کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ آسیب در کشور شناسایی شده که فروپاشی خانواده، اعتیاد و حاشیه نشینی بدترین نوع آن هستند ادامه داد: باید برای کاهش آسیب‌ها به صورت همه جانبه وارد عمل شد و یکی از معضلات امروز این است که اعتیاد به میان قشر زنان و دختران نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: فرزندآوری تنها از طریق ازدواج نیست بلکه سرپرستی از فرزندان بی‌سرپرست نیز راهی موثر برای تجربه حس مادری است.

وی با بیان اینکه طرح یاس ویژه دختران بیش از ۳۰ ساله است افزود: باید طرحی نیز برای مردان مجرد فراهم کنیم، زیرا این گروه دغدغه فرزند، همسر، خانه، دانشگاه و هیچ مسوولیتی را متقبل نیستند لذا باید به میدان بیایند و مسوولیتی را بر عهده بگیرند.

طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در قالب تفاهمنامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به منظور جذب دختران زیرپوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه به اجرا درآمده است.

در اجرای این طرح مددجویان کمیته امداد از طریق جمعیت هلال احمر آموزش می‌بینند تا در حوادث و بحرانها، خود، خانواده و اعضای محله را از گزند آسیب‌های احتمالی حفظ کنند.

ارتقای عزت نفس و پذیرش مسوولیت اجتماعی بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خودامدادی و دگرامدادی از دیگر اهداف طرح یاس است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار