استاندار گیلان:

نسل امروز تشنه شناخت میرزاکوچک‌خان است

«عباسی» با تأکید به محققان و اندیشمندان برای وسعت بخشیدن به دامنه پژوهش‌های خود درباره نهضت جنگل گفت: نسل امروز تشنه شناخت میرزا، مبانی اعتقادی و اصولی آن مبارز نستوه و خستگی‌ناپذیر است.
کد خبر: ۴۹۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ - 01December 2021

نسل امروز تشنه شناخت میرزاکوچک است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، دکتر «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در آستانه سالروز شهادت میرزاکوچک خان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم ایران اسلامی از خانه سردار جنگل در محله استادسرای شهرستان «رشت» که از شبکه دوم سیما پخش می‌شد، با اشاره به مبارزات میرزاکوچک علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی اظهار داشت: سردارجنگل با عدالت‌خواهی و طلب استقلال برای مردم کشور یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در آن زمان ایجاد کرد.

استاندار گیلان با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و تأکید معظم له بر عدالت و استقلال تصریح کرد: میرزا کوچک نیز به همین موضوعات توجهی ویژه داشت.

وی افزود: میرزا با مشاهده خیانتی که استبداد و استعمار علیه مردم کشورمان روا می‌داشتند، با اعتقاد قلبی به نصرت الهی، قیامی را آغاز کرد که برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

عباسی خاطرنشان کرد: میرزا کوچک با بهره مندی از بصیرت، متوجه ابعاد ظلم و ستم حاکمان بود و نه فقط گیلان بلکه سراسر ایران را مورد توجه قرار داد.

وی سردار جنگل را شخصیتی ملی و فراملی دانست و تاکید کرد: بررسی گیلان در مقاطع زمانی مختلف نشان می‌دهد مردم این استان هیچ گاه تحت سیطره حکام ظالم قرار نگرفته اند و همواره در برابر ظلم استقامت کرده اند.

استاندار گیلان با اشاره به خیزش مردم آگاه گیلان در زمان مشروطیت متذکر شد: در گیلان علمای بزرگ و مفاخر پرشماری برخاسته اند و با نگاه انقلابی برای اسلام و کشور ارزش آفریده اند.

وی با تأکید به محققان و اندیشمندان برای وسعت بخشیدن به دامنه پژوهش‌های خود درباره نهضت جنگل افزود: نسل امروز تشنه شناخت میرزا، مبانی اعتقادی و اصولی آن مبارز نستوه و خستگی ناپذیر است.

عباسی با اشاره به وجود ۱۵۲ شهید روحانی در استان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تصریح کرد: قیام میرزا به عنوان یک روحانی جاودانه شد و افتخاری برای مردم گیلان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها