رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

برگزاری اردو‌های راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ کشور به روحیه بسیجی نیاز دارد

سردار «کارگر» گفت: با توجه به وضعیت خوب کنترل کرونا در کشور، امیدوارم که اردوهای راهیان نور با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت فعال شود.
کد خبر: ۴۹۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ - 02December 2021

برگزاری اردو‌های راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ کشور به روحیه بسیجی نیاز داردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهید فخری‌زاده اظهار داشت: اگر بخواهیم حقیقت بسیج را دریابیم، بسیج همان لشکر مخلص خداست که در کشور ما نجات‌بخش بود. بسیج در همه بحران‌ها وارد شد و مشکلات را حل کرد.

وی افزود: همه مردم ایران بسیجی هستند و در جبهه مقاومت و موضوعاتی چون سیل، زلزله و حتی واکسیناسیون و کمک مومنانه حماسه آفریدند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در پیامی در اواخر عمر با عزت خود گفتند که «خداوند من را با بسیجیان محشور کند»؛ لذا ما نباید از مسئله بسیج غفلت کنیم و الان کشور ما نیاز به روحیه و تفکر بسیجی دارد.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه روحیه و تفکر بسیجی در نیرو‌های مسلح باید جاری باشد، گفت: هر جا که ما بسیجی‌وار عمل کردیم، توانستیم موفق باشیم؛ اغلب فرماندهان در دوران دفاع مقدس نیز بسیجی بودند و بعداً نظامی شدند. در راهیان نور دسته گل بسیج است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بدنام کردن بسیج است، عنوان کرد: با هر سطح تحصیلات و در هر قوم و طبقه اجتماعی بسیجیان حضور دارند و حضرت امام (ره) فرمودند که اگر ارتش ۲۰ میلیونی تشکیل شود، دشمنان چشم طمع به کشور نخواهند داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت اردو‌های راهیان نور اظهار داشت: با توجه به وضعیت خوب کنترل کرونا در کشور امیدوارم که اردوهای راهیان نور با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت فعال شود.

سردار کارگر تأکید کرد: مسئله فضای مجازی نباید با مسئله حضور فیزیکی تداخل یابد. کاروان‌ها باید اعزام شوند و در ایام ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برنامه جدی در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر هفت میلیون نفر به زیارت یادمان‌ها می‌رفتند و باید تلاش کنیم که با آغاز راهیان نور میزان استقبال بیشتر شود. برنامه ما نیز این بود که عدد بازدیدها در سال ۱۴۰۴ به ۱۰ میلیون نفر برسد.

به گفته رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، هم‌اکنون شرایط اسکان شبانه در یادمان‌ها فراهم است و باید تلاش کرد تا مسئله حضور فیزیکی و اعزام کاروان‌ها پیگیری شود.

سردار کارگر با بیان اینکه در گذشته یادمان‌ها در اختیار سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بود، گفت: در سپاه باید فرماندهان استان‌ها تلاش خود را برای تقویت ارائه خدمات به کار گیرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: هم‌اکنون شهرداری متولی دو یادمان شده است و باید سایر نهاد‌ها متولی ساخت یادمان‌ها باشند؛ همچنین وزارتخانه‌ها باید اداره یادمان‌ها را برعهده گیرند و این کار دشواری برای آن‌ها نیست.

وی تأکید کرد: باید سازمان‌ها و کاراکنان سازمانی فعال شوند تا در اردو‌های راهیان نور شرکت داشته باشند؛ به طور مثال وزارت آموزش و پرورش و هلال احمر با استفاده از امکانات خود متولی حضور کارکنان خود در راهیان نور باشند.

سردار کارگر با بیان اینکه با فضای مجازی می‌توان ارتباط خوبی برقرار کرد، افزود: وزارت بهداشت الان می‌تواند با همه افرادی که واکسینه شدند، ارتباط برقرار کند. باید سامانه‌ای ایجاد شود تا با خادمان ارتباط ایجاد شود و این ارتباط دوسویه باشد؛ حتی برای آن‌ها کارت فعالیت صادر شود و این موضوع باید پیگیری شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پایان با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که افراد مشتاق حضور در راهیان نور کشور باشند، گفت: صدور کارت و گواهی حضور برای خادمان باید در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین باید برای دوره‌های آموزشی گواهی و تقدیرنامه صادر شود.

سردار سرتیپ «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران نیز در این نشست اظهار داشت: راهیان نور زلفش را به پول و بودجه گره نزده است و وقتی جریان راهیان نور راه بیفتد، اعتبار و بودجه فراهم می‌شود.

سردار فضلی با بیان اینکه نقش سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح در راهیان نور روشن است و این کار باید با شور آغاز شود، گفت: با آغاز حرکت، مسیر حرکت فراهم می‌شود و پرچم یاد شهدا برافراشته خواهد شد؛ در همه استان‌ها نیز امکانات حضور فراهم است.

انتهای پیام/ ۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار