مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

دانش‌آموزان و جوانان در راستای گام دوم انقلاب حرکت کنند

آیت‌الله «اعرافی» گفت: گام دوم انقلاب؛ گام‌های بزرگتری را ترسیم کرده که دانش آموزان و جوانان باید در این راستا حرکت کنند.
کد خبر: ۴۹۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ - 02December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‎‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور در یادواره شهدای دانش‌آموز میبد، که در راستای طرح ملّی لاله‌های روشن و در محل دبیرستان شاهد حضرت ولی عصر (ع) این شهرستان برگزار شد به مقام شامخ شهدای والامقام دانش‌آموز و فرهنگی ادای احترام کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه نهم سوره مبارکه اسراء، افزود: دین مبین اسلام و قرآن کریم؛ بهترین راه‌ها را به بشر نشان می‌دهند از این رو آنچه در معارف الهی، دین و قرآن ذکر شده است؛ هدایتگر و نجات‌بخش است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که بشر مجموعه‌ای از نیاز‌ها را دارد که فقط دین پاک می‌تواند به این مجموعه نیاز‌ها پاسخ دهد، تصریح کرد: بشر بدون راهنمایی دین به سرمنزل درستی نخواهد رسید و انسان؛ دارای مجموعه‌ای از کشش‌ها، نیاز‌ها و گرایش‌های متنوع است که پاسخ بدان‌ها در دین اسلام و قرآن شریف وجود دارد.

آیت الله اعرافی تأکید بر اینکه میراث عظیم اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی به دست دانش‌آموزان امروز سپرده خواهد شد، ابراز کرد: اگر دین در متن زندگی فردی و اجتماعی ما نقش‌آفرین شود؛ بدون شک، انسان در همه ابعاد به اوج خواهد رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، تصریح کرد: بشر در چند قرن اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اما علیرغم این پیشرفت‌ها؛ جهت‌گیری تمدن غربی، یک جهت‌گیری مادی و فراموشی عالم ماورای طبیعت است و حاکمیت ماده بر همه وجود انسان است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی؛ یک حرکت بزرگ تمدنی است که می‌خواهد پیج تمدنی را تغییر بدهد، اظهار کرد: کار بزرگ انقلاب اسلامی، دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس و شهدای عالیقدر همین حرکت تمدنی است. گرچه ده‌ها نهضت در طول تاریخ بوده است، اما انقلاب اسلامی و ملّت ایران، حرف نو را به تمدن امروز بشر ارائه کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اذعان کرد: شالوده تمدن غربی با همه دستاورد‌هایی که دارد (لازم است بگوییم که ما با هیچ چیزی متعصبانه برخورد نمی‌کنیم) یک شالوده‌ای است که نمی‌تواند به همه نیاز‌های فکری، معرفتی، عقلی، عاطفی، اجتماعی و فرهنگی بشر پاسخ دهد.

وی با بیان این‌که تفکر انقلاب اسلامی در سطح دنیا علاقه‌مندان زیادی دارد و شخصاً در جریان سفر‌های مختلف این علاقه را شاهد بوده‌ام، اضافه کرد: شما دانش آموزان، معلّمان و مربیان پرتلاش؛ سازندگان گفتمان جدید، صیانت‌گران از این راه مقدس و ادامه دهنده این مسیر جدید در تمدن بشری هستید.

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تأکید بر اینکه شهدای معظم از خود برون آمدند، از درون عبور کردند، به جهان دیگر نگریستند و خود را فدایی آرمان‌ها و ملّت کردند ادامه داد: امروز باید در عرصه خطیر علم و فناوری، قلّه‌ها را درنوردیم و بیش از پیش استحکام فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: نوجوانان و جوانان زیادی هستند که روحیه شهادت و جهاد در آنان موج می‌زند و ارزش جوانِ خوبِ مجاهد و انقلابی امروز مطمئناً از جوانِ خوب زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشتر است چراکه جوان امروز با هزار شبهه و سوال و انواع مشکلات مواجه است، اما باز خود را در مسیر حق حفظ نموده است.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری به ضرورت ترویج روحیه ایمانی و جهادی در بین آحاد و اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان اشاره و تصریح کرد: گام دوم انقلاب؛ گام‌های بزرگتری را ترسیم کرده که دانش آموزان و جوانان باید در این راستا حرکت کنند.

وی در ادامه آموزش و پرورش را محور و کانون همه تحولات و مسائل فکری، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: رسالت معلمان و مربیان، مسئولان و مدیران و دانش آموزان از همه بخش‌ها مهم‌تر است چراکه تمام آینده بر روی دوش نسلی است که در آموزش و پرورش تربیت می‌یابد.

آیت الله اعرافی با ذکر دو موضوع محوری شامل اینکه «آینده به دست آموزش و پرورش است» و «همه ما در قِبال آموزش و پرورش مسئولیم» یادآور شد: آموزش و پرورش شهرستان میبد باید در علم، پژوهش، دانش و تربیت دانشمند و محقق مثل گذشته کوشا باشد و گام‌های بزرگتری را بردارد و بایستی در این دیار؛ شخصیت‌های بزرگی همانند آیت الله شیخ عبدالکریم حائری که جهانی را نورانی کرد، تربیت کنیم.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید کانون جوشان تربیت انسان‌های بزرگ، عالمان و محققانی باشد که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه قلّه‌ها را درنوردند و راهبران آینده ایران و جهان باشند. همچنین در کنار علم و دانش که بیان شد؛ دومین نکته یعنی اخلاق، ادب و نور ایمان باید در آموزش و پرورش حاکم باشد و به دانش آموزان منتقل شود.

امام جمعه میبد در پایان با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید گام بردارند تا آموزش و پرورش بیش از همیشه قوی باشد، افزود: در کنار دو اصل یاد شده (علم آموزش و اخلاق) باید روحیه انقلابی، شجاعت، ایثارگری و فداکاری در آموزش و پرورش جلوه‌گر باشد و ترویج یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها