پیکر حجت‌الاسلام «حیدری» در جوار شهدای قم آرام گرفت

پیکر حجت‌الاسلام «حیدری زنجانی» عصر امروز در قم تشییع و در جوار مزار شهیدان در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۴۹۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ - 04December 2021

پیکر حجت الاسلام «نورالدین حیدری» در جوار شهدای قم آرام گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پیکر حجت الاسلام «نورالدین حیدری زنجانی» پدر شهید احمد حیدری، امروز از مسجد باب الجنه قم به سمت گلزار شهدا تشییع و در صحن آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

تابوت پیکر این روحانی انقلابی و یادگار دوران دفاع مقدس، در بدو ورود به گلزار شهدا در کنار قبر فرزند شهیدش «احمد» و همچنین مزار شهید کمال کورسل، شهید اروپایی دفاع مقدس که همواره دیگران را به زیارت آن سفارش می‌کرد، لحظاتی توقف داده شد.

پیکر حجت الاسلام حیدری پس از اقامه نماز توسط آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه و ذکر توسل و روضه سیدالشهدا (ع)، برای خاکسپاری به سمت مزار ابدی واقع در صحن آستان مقدس امامزاده علی جعفر (ع) تشییع شد.

در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام حیدری، سردار سرتیپ «عبدالله عراقی» رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم»، «احمد حاجی زاده» معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، «مرتضی حیدری» فرماندار قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و نمایندگانی از سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و دیگر نهادها و دستگاه های استان حضور داشتند.

همچنین جمعی از یادگاران دفاع مقدس و پیشکسوتان جهاد و شهادت از شهر سنندج، نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌های استان و گروه زیادی از همرزمان شهدا و پیشکسوتان سال‌های حماسه و ایثار نیز از جمله حاضران در مراسم تشییع بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون اول رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه، مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مدیر حوزه‌های علمیه، معاون اقتصادی رییس جمهور، نماینده ولی فقیه در کردستان، شهردار تهران، قائم مقام مجمع تقریب مذاهب، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سپاه استان قم و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با صدور پیامهایی، ارتحال زنده یاد حجت الاسلام نورالدین حیدری را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین «نورالدین حیدری زنجانی» نخستین نماینده حضرت امام (ره) در سپاه کردستان و ارومیه و پدر شهید «احمد حیدری» از شهدای عملیات والفجر هشت بود که هنگام غروب پنجشنبه، در سن ۸۲ سالگی هنگام ورود به مسجد، به رحمت ایزدی پیوست.

مراسم بزرگداشت نخستین شب ارتحال مرحوم حیدری، امشب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مسجد آل یاسین، واقع در خیابان توحید، خیابان جوادالائمه (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام حیدری در سال ۱۳۱۷ در زنجان به دنیا آمد و پس از گذراندن سطوح درسی به عنوان طلبه وارد حوزه علمیه زنجان شد و سپس برای ادامه تحصیل به قم عزیمت کرد.

وی در سال ۱۳۵۹ پس از مراجعت به دفتر تبلیغات به درخواست آیت‌الله مدنی برای ماه مبارک رمضان به همراه طلاب دیگر به همدان رفت و پس از بازگشت از دوره در هفتم مهر ماه سال۱۳۵۹ به سمت کرمانشاه عزیمت کرد و سال‌ها در آنجا به عنوان مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کردستان و ارومیه خدمت کرد.

پیش از این نیز کتاب «فرزند کردستان» درباره زندگی‌نامه حجت الاسلام حیدری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها