مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت مردمی بودن فعالیت‌های دفاع مقدس/ تهیه ۱۹۵ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت در استان مرکزی

سرهنگ «کریمی» گفت: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس به‌عنوان رسالت‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیازمند مشارکت سایر گروه‌ها و آحاد مردم است؛ چراکه دفاع مقدس مردمی بود و امروز باید برای زنده نگه داشتن این فرهنگ ارزشمند، مردم باید پای کار باشند.
کد خبر: ۴۹۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ - 05December 2021

ضرورت مردمی بودن فعالیت های دفاع مقدس/ تهیه ۱۹۵ عنوان کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در همایش کمیته خادمین شهدای استان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیروزی در دفاع مقدس تفکر و رفتار بسیجی بود که توسط ملت ایران برای دفاع همه‌جانبه از کشور رقم خورد و موجب رفع توطئه‌های دشمنان شد.

وی افزود: اگر امروز به شهدا، جانبازان، رزمندگان و خانواده معظم شهدا افتخار می‌کنیم، به‌دلیل این است که عزت، اقتدار و امنیت کشور برگرفته از دفاع مقدس و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان است و این فرهنگ ارزشمند که شاخصه‌های زیادی در آن نهفته است، در طول این سال‌ها توانسته کشور را از توطئه‌های دشمنان نجات دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است، گفت: این نماد و تفکر ارزشمند در طول سال‌های گذشته توانسته موفقیت‌های بسیاری کسب کند و امروز وظیفه داریم علاوه بر جلوگیری از تحریف این فرهنگ، آن را به درستی به نسل جدید جامعه منتقل کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه به برکت وجود تفکر دینی و انقلابی حاکم در کشور، فرهنگ‌های ارزشی در جامعه همواره پویا و زنده است و اقشار مختلفی برای زنده نگه داشتن فرهنگ‌های ارزشی تلاش می‌کنند که قابل تقدیر است.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس به‌عنوان رسالت‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیازمند مشارکت سایر گروه‌ها و آحاد مردم است؛ چراکه دفاع مقدس مردمی بود و امروز باید برای زنده نگه داشتن این فرهنگ ارزشمند، مردم باید پای کار باشند.

وی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌های در راستای فرهنگ ایثار و شهادت، مردمی بودن آن‌هاست و قطعا اقدامات تاثیرگذار و ماندگار با این رویکرد ماندگار می‌شوند و خادمین شهدا در این مسیر باید پیشگام باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در راستای انتقال فرهنگ و ترویج ایثار و شهادت، استان مرکزی در هفت سال گذشته عملکرد درخشانی دارد و از برگزاری کنگره مردمی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان تا تهیه دانشنامه و یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس، اقدامات مهمی به ماندگار مانده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین چاپ ۱۹۵ عنوان کتاب به برگت کنگره شهدای استان مرکزی و گفتمان‌سازی‌ها در راستای تببین فرهنگ‌ها و ارزش‌های اسلامی، از اقدامات مهم دیگر است که با قوت ادامه‌دار خواهد بود و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تحت عنوان گام دوم، فعالیت‌های خود را با قوت در همه ابعاد ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار