نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکا برای بازگشت به مذاکرات باید به ایران خسارت بپردازد/ طولانی شدن مذاکرات به ضرر غربی‌هاست

سروری گفت: غربی‌ها هر مقدار در مذاکرات تأخیر کنند، خودشان متضرر خواهند شد و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که ۱+۴ در چارچوب تعهداتی که داده است، عمل کند.
کد خبر: ۴۹۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵ - 06December 2021

آمریکا برای بازگشت به مذاکرات باید خسارت به ایران بپردازد/ هر چقدر مذاکرات طولانی شود آن‌ها متضرر خواهند شد«پرویز سروری» نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره اینکه آیا دشمن به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات است، اظهار داشت: با مدیریت و مدلی که مذاکرات را اداره می‌کنیم، اینطور نیست که دست ما بسته باشد؛ زیرا ما نپذیرفتیم که توقفی در فرآیند کارمان ایجاد شود و تا زمانی که آن‌ها به مذاکرات برنگردند، ما منهای تعهدات برجامی، همچنان به فعالیت‌های هسته‌ای‌ خود ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها دائم این موضوع را عنوان می‌کنند که ایران به دنبال گرفتنِ وقت است؛ در حالی که ما به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات نیستیم. طرف مقابل ما باید بداند که الان با قبل فرق کرده و لذا ما الان داریم خارج از تعهدات برجام روند پیشرفت هسته‌ای را انجام می‌دهیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: غربی‌ها هر مقدار در مذاکرات تأخیر کنند، خودشان متضرر خواهند شد و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که ۱+۴ در چارچوب تعهداتی که داده عمل کند.

سروری اضافه کرد: آمریکا اگر می‌خواهد به مذاکرات بپیوندد، باید بداند که بدون هزینه نمی‌تواند و باید تضمین‌های لازم را برای عدم تکرار این موضوع بپردازد و خسارت‌هایی را که به واسطه این موضوع به جمهوری اسلامی وارد کرده است، پرداخت کند.

وی افزود: راه‌حل رسیدن به یک منطق طرفینی، انجام مذاکرات برای نتیجه است نه «مذاکره برای مذاکره»؛ طرف‌های مقابل باید تفکر فرسایشی بودن را کنار بگذارند؛ چرا که امروز جمهوری اسلامی در موضع انفعال نیست و در موضع فعل و کنش است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: طرف غربی می‌داند که شرایط به نفع او نیست و این نوع رفتار نشان از سردرگمی آن‌ها دارد؛ آن‌ها عادت کرده‌اند که همیشه امتیاز بگیرد و امتیاز ندهند؛ اما امروز تیم مذاکره‌کننده ایرانی می‌گوید «امتیاز در مقابل امتیاز، قدم در مقابل قدم و حرکت در مقابل حرکت» که این باعث یک نوع سرگیجه در آن‌ها شده است.

سروری اظهار داشت: طرف‌های مقابل به یک روند یکطرفه عادت کرده بودند؛ اما آن‌ها باید بدانند که روند باید دوطرفه باشد و دیگر  جمهوری اسلامی تن به رفتار یکطرفه‌ی آن‌ها نخواهد داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار