سرلشکر صفوی:

احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی یکی از راه‌های رسیدگی به مناطق محروم است

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی یکی از راه‌کار‌های برون‌رفت از وضعیت نامطلوب فعلی در حوزه تامین مواد غذایی برای سفره عموم مردم (و رسیدگی به مناطق محروم) است.
کد خبر: ۴۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ - 06December 2021

احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی یکی از راه‌های رسیدگی به مناطق محروم استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم بزرگداشت مرحوم مهندس مهدی ورشابی، از فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی که با حضور پیشکسوتان جهاد و دفاع مقدس در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و با تبیین ضرورت امنیت غذایی و ارتباط آن با امنیت ملی و سایر مولفه‌های امنیت اظهار داشت: این یک حقیقت است که امنیت غذایی با امنیت ملی و استقلال سیاسی و اقتصادی بهم گره خورده است و اقتدار غذایی و اقتدار کشاورزی و تحول در کشاورزی ایران با رویکرد جهادی و مردمی باعث اقتدار ملی می‌شود و برای رسیدن به این هدف بایستی موانع برداشته شود، از جمله حمایت از کشاورزان و دامداران و حمایت دولت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بایستی بطور جدی دنبال شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به ضرورت احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی گفت: احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی بشارتی است که رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مهرماه امسال به مردم ایران دادند و این امر مهم را برای عملیاتی شدن به معاون اول محترم جناب آقای دکتر محمد مخبر دزفولی واگذار کردند که با تشکیل کارگروهی از پیشکسوتان جهاد سازندگی و محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی دیگر، ساز و کار و ساختار احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی با محور مردم را به هیئت دولت پیشنهاد دهند. البته وزیر محترم جهاد کشاورزی، برادر عزیز و دانشمند دکتر سید جواد ساداتی نژاد که خود از بنیانگذاران و مسئولان جهاد سازندگی کاشان بوده اند نیز دو مرتبه در شهریور امسال و ۱۵ مهرماه در جمع روستائیان و عشایر با اشاره به دستور رئیس جمهور محترم و بر لزوم احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی عزم و اراده جدی دارند.

سرلشکر صفوی از احیاء جهاد سازندگی و نیاز‌های مردم در تحقق اقتدار و امنیت ملی بعنوان یکی از راه حل‌های عبور از وضعیت نامطلوب و رسیدن به شرایط مطلوب نام بردو گفت: احیاء ماموریت‌های جهاد سازندگی یکی از راه کار‌های برون رفت از وضعیت نا مطلوب فعلی حوزه تامین مواد غذایی برای سفره عموم مردم (و رسیدگی به مناطق محروم) و رسیدن به وضعیت مطلوب برای همه ایرانیان است.

وی افزود: امید است با توجه به افزایش درخواست‌های احیاء جهاد سازندگی و نیاز‌های مردم کشور برای تحقق اقتدار ملی و امنیت ملی در گام دوم انقلاب اسلامی و در دولت سیزدهم که دولتی مردمی و انقلابی است جهاد سازندگی و ماموریت‌های آن احیاء گردد تا از وضعیت نا مطلوب فعلی در حوزه معیشت مردم و مایحتاج سفره زندگی مردم علاوه بر آنکه به مرز خودکفایی برسیم، بتوانیم به صادرات محصولات و خدمات کشاورزی به ۱۵ کشور همسایه هم در آمد زایی برای کشاورزان و دام داران و سایر بخش‌های کشاورزی برسیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تشریح ابعاد و شخصیت مرحوم مهندس ورشابی از فرماندهان و بنیانگذاران مهندسی جنگ جهاد پرداخت و گفت: عروج شهادت گونه و ناگهانی مرحوم مهندس حاج مهدی ورشابی فرمانده دلاور و مخلص و خردمند جهاد سازندگی و سال‌های دفاع مقدس را به محضر حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفداء و مقام معظم رهبری و خانواده و فرزندان عزیزش و همرزمان عزیز ایشان در وزارت جهاد کشاورزی در جهاد سازندگی سابق در ارتش و سپاه تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: حاج مهدی ورشابی جوانیش و زندگیش را در راه خدا و جهاد فی سبیل الله گذراند و پس از جنگ در خدمت به مناطق جنگ زده و محروم با دوستانش در جهاد سازندگی بود. خداوند هم در پاسخ به این ایثارگری و مجاهدت‌ها علاوه بر اجر و ثواب آخرت و محشور شدن با همرزمان شهیدش در این دنیا، یاد و فکر اورا در دل جوانان ایران و ملت‌های اسلامی ان شاء الله زنده نگه می‌دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مهندس حاج مهدی ورشابی را به نسل امروز معرفی کنیم چه کاری بهتر از اینکه او را در سه بعد اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد معرفی کنیم.

وی افزود: حاج مهدی ورشابی در اندیشه و تفکر یک انسان مطلوب الهی و یک انقلابی به تمام معنا بود، او شاگرد مکتب اسلام و اهل بیت بود، او در زندگی پر ماجرایش به همراه همسر فداکارش در سال‌های پررنج و سخت جنگ و پس از آن تحمل ۳۳ ساله عوارض جانبازی حاصل از مجروحیت‌های متعدد از نظر فکری و سیاسی در صراط مستقیم الهی ثابت قدم بود و از یک هندسه و منظومه عقیدتی به نام مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برخوردار بود.

سرلشکر صفوی در تشریح ابعاد اخلاقی و رفتاری این فرمانده مهندسی جنگ جهاد سازندگی گفت: در بعد اخلاقی و رفتاری او را انسانی اهل ذکر، اهل فکر و اهل عمل صالح و اهل ولایت در عین صبوری و کم حرفی و کم ادعایی و اخلاص شناختم، در هنگامه جنگ و در صحنه نبرد که جان‌ها به لب می‌آمد او را فرمانده‌ای شجاع و متوکل علی الله و با روحیه‌ای جهادی و شکست ناپذیر یافتم. او با بسیجیان و ارتشیان و پاسداران رفیق شفیق بود و با دشمنان خدا و بعثی ها‌ی کافر متجاوز شدید و غلیظ بود.

وی بعد عملکردی مرحوم ورشابی را اینگونه توصیف کرد: در بعد عملکرد از همان ما‌های اول جنگ به همراه شهید مهندس طرحچی، رضوی، ناجیان در ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ در جنوب و غرب کشور تا پایان هشت سال جنگ به اتفاق همسنگران بی سنگرش حماسه‌ها آفرید. او و دیگر فرماندهین مهندسی جنگ جهاد در طول هشت سال ۴۲ گردان مهندسی جنگ جهاد را در قرارگاه‌های خاتم الانبیاء، کربلا، نجف، حمزه و نوح سازماندهی و بکار گرفتند و با اطمینان بعنوان کسی که شاهد فدارکاری‌های بزرگ این عزیز و عزیزان دیگر شهید جهاد سازندگی و دیگر عزیزانی که هم اکنون زنده هستند همچون برادران شمایلی، گلی و... است می‌توانم بگویم ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ یکی از ارکان پیروزی آفرین عملیات‌های پر افتخار رزمندگان ارتش، سپاه از ابتدا تا انتهای جنگ بود. البته مهندسی سپاه، ارتش و قرارگاه صراط المستقیم وزارت سپاه و پشتیبانی مهندسی برخی از وزارتخانه‌ها هم در جنگ حضور موثر داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها