نیروهای یمن به میادین نفتی «صافر» در مأرب نزدیک شدند

منابع نظامی خبر دادند که نیروهای یمنی در جریان درگیری با مزدوران وابسته به ریاض موفق شدند در اطراف میادین نفتی صافر پیشروی کنند.
کد خبر: ۴۹۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲ - 06December 2021

نیروهای یمن به میادین نفتی «صافر» در مأرب نزدیک شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بعد از ظهر امروز دوشنبه با مزدوران وابسته به دولت مستعفی در جنوب شهر مأب درگیر شدند.

منابع نظامی به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گفتند که این درگیری‌ها در اطراف میادین نفتی «صافر» رخ داده و شدت آن بسیار زیاد بوده است.

منابع مذکور تصریح کردند، این درگیریها به منطقه «اللجمه» در «وادی عبیده» رسیدند و نیروهای یمنی موفق شدند پیشروی چشمگیری در مناطق مختلفی از وادی عبیده داشته باشند.

به گفته این منابع، درگیری‌ها در این منطقه بیشتر در شرق استان مأرب متمرکز بود و این منطقه آخرین مقر مزدوران وابسته به عربستان سعودی در شرق مأرب است.

منابع مذکور خبر دادند که نیروهای یمنی در صحرای «السبعتین» نیز نفوذ کردند؛ منطقه‌ای که میادین نفتی صافر را از صحرای «الهجلة الحمراء» جدا می‌کند.

این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا موفق شدند کنترل منطقه «الجدیده» مرکز ناحیه «الجوبه» (جنوب استان مأرب) مسلط شودند.

با تسلط ارتش یمن بر منطقه الجدیده که در نزدیکی میدان نفتی صافر قرار دارد، پس از سیطره بر ارتفاعات راهبردی «الکتف» مشرف بر شهر الجدیده صورت گرفته است.

منابع محلی گفتند که پس از سیطره کامل نیروهای یمنی بر ناحیه الجوبه، صدها تن از مزدوران دولت مستعفی تسلیم شده‌اند و عده‌ای دیگر پا به فرار گذاشته‌اند. با تسلط ارتش یمن بر منطقه الجدیده، مرکز استان مأرب از سه طرف تحت محاصره صنعاء درآمد.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار