نگاهی کوتاه به زندگی شهید «عباس نجفی فرزانه»

شهید «عباس نجفی فرزانه» از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم بود که در سال ۱۳۶۵ در بمباران هوایی پادگان سلمان فارسی اسلام آباد غرب به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۹۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸ - 09December 2021

نگاهی کوتاه به زندگی و رزم شهید «عباس نجفی فرزانه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از میهن اسلامی دفاع کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون همان ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های غیورمردان نیرو‌های مسلح و قشر‌های مختلف مردمی است.

جوانان رشیدی همچون شهید والامقام «عباس نجفی فرزانه» فرزند احمد که با قدرت ایمان خود و با تبعیت از فرمان رهبر خویش در برابر هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند و موجب شدند تا قدرت دفاعی ایران در برابر استکبار جهانی روزبروز افزایش یابد.

شهید «نجفی فرزانه» در ۲۴ تیر سال ۱۳۴۶ در روستای کاج از توابع بخش مرکزی قم چشم به جهان گشود؛ وی تحصیلاتش را تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد و سپس به حرفه نجاری مشغول شد.

وی با رسیدن به سن سربازی، همراه با نیرو‌های لشکر ۸۲ باختران در جبهه حضور یافت و سرانجام در پانزدهم آذر سال ۱۳۶۵ بر اثر بمباران هوایی پادگان سلمان فارسی اسلام آباد غرب و اصابت ترکش به سر و صورت، به شهادت رسید.

مزار مطهر این شهید عزیز در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قرار دارد.

مسئولان مرکز حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در قم مدتی پیش در دیدار با خانواده شهید والامقام «عباس نجفی فرزانه» از مقام وی تجلیل کردند؛ همچنین یکی از کوچه‌های خیابان هفت تیر قم به نام شهید نجفی فرزانه نامگذاری شده است.

در خاطراتی از برادر شهید نقل شده است: عباس در دوران مبارزات انقلاب، اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را به بچه‌ها می‌داد و گفت این‌ها را توزیع کنید. همچنین آن‌ها را جمع می‌کرد و به آن‌ها آموزه‌های سیاسی و عقیدتی آموزش می‌داد.

همیشه می‌گفت من به جبهه می‌روم و شهید خواهم شد، ولی دوست دارم راهم را ادامه دهید و خط تان، خط امام حسین (ع) باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار