عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خواهان جلوگیری از جلسات بی‌نتیجه برجامی هستیم

حیدری گفت: از سال ۲۰۱۵ تاکنون جلسات مربوط به برجام به‌طور مستمر ادامه داشته است و ایران اکنون به این نتیجه رسیده که جلسات تنها در صورتی ادامه پیدا کند که نتیجه‌بخش بوده و به لغو تحریم‌ها بیانجامد، در غیر این‌صورت دیگر ما خواهان تداوم جلسات نیستیم.
کد خبر: ۴۹۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 13December 2021

خواهان جلوگیری از جلسات بی‌نتیجه برجامی هستیم.شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در همه مذاکراتی که ما از ۲۰۱۵ تا به امروز در برجام داشتیم یکی از کارکرد‌های این رژیم با تکنیک‌های مختلف همواره تلاش برای اثرگذاری بر این توافق بین‌المللی بوده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از تکنیک‌های این رژیم همواره مبتنی بر جنگ‌های روانی است، عنوان کرد: از ابتدا حتی این رژیم در مجامع بین‌المللی همواره اعلام می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است که این موضوع مورد قبول جامعه بین‌الملل نبود. مقامات این رژیم مجدد به اشکال مختلف سعی می‌کنند که اثرگذار باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با توجه به این‌که ما در جریان مذاکرات هسته‌ای هستیم و رویکرد ما نتیجه‌گیری در برجام است، رژیم صهیونیستی تمام توان خود را گذاشته که یا این توافق منتج به نتیجه نشود و یا طرف‌های برجام را به گونه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کند که توافق مطابق خواست آن‌ها باشد.

حیدری افزود: دست رژیم صهیونیستی برای همه طرف‌ها رو شده است؛ ضمن این‌که ممکن است این رژیم به‌عنوان ابزاری در دست آمریکا برای سوءاستفاده در مذاکرات هم بهره برده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که طرف‌های برجامی تحت تأثیر قرار نگیرند این اظهارات راه به جایی نخواهد برد.

وی در ارتباط با رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هم بیان کرد: رویکرد ما در این مذاکرات مبتنی بر نتیجه است؛ خواه نتیجه آن مثبت و یا منفی باشد. ما خواهان جلوگیری از استمرار جلسات بی‌نتیجه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان تصریح کرد: از سال ۲۰۱۵ تاکنون جز یک مقطع کوتاهی -خروج آمریکا- این جلسات به‌طور مستمر ادامه داشته است و ایران اکنون به این نتیجه رسیده که جلسات تنها  در صورتی ادامه پیدا کند که نتیجه‌بخش بوده و به لغو تحریم‌ها بیانجامد، در غیر این‌صورت دیگر ما خواهان تداوم جلسات نیستیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها