رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی وظیفه‌ای همگانی است

سردار کارگر در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور گفت: امروز هزار دستاورد اصلی نظام در موزه دفاع مقدس قابل نمایش است؛ پیشرفت ما به نسبت اوایل انقلاب بسیار چشمگیر است و امروز جزو چند کشور برتر دنیا در حوزه تولید واکسن هستیم.
کد خبر: ۴۹۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ - 23December 2021

زمان تشییع ۲۵۰ شهید گمنام / دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید تبیین شوندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره راهیان نور فرمودند بسیار مهم است، ایشان فرمودند «راهیان نور فناوری است در مقابله با جنگ نرم».

وی گفت: معظم له بر حضور جوانانی که روز‌های انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند باید در راهیان نور حضور یابند تاکید دارند، لذا امروز یادمان‌های شهدا در سراسر مناطق جنگی آماده شده و مردم می‌توانند در همه فصول سال در یادمان‌ها حضور پیدا کنند.

سردار کارگر ادامه داد: در این مسیر یکصد هزار نفر خدمت‌‌رسانی می‌کنند و افرادی که در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند متفاوت هستند و دچار تغییر و تحول در سبک زندگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه خداوند عنایت زیادی به راهیان نور داشته و در طول یک سال هفت میلیون نفر در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، گفت: این موضوع نشان دهنده لطف خدا و شهداست.

سردار کارگر با بیان اینکه امروز ظرفیت شب‌مانی برای ۱۵۰ هزار نفر در یادمان‌ها فراهم شده است، افزود: طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا خودمان داوطلب شدیم که کاروان‌ها اعزام نشوند که در این مدت بسیاری از مردم با وسیله شخصی در این یادمان‌ها حضور یافتند اما امسال کاروان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار به هیچ وجه وارد مسائل جناحی نخواهد شد، تصریح کرد: تکلیف ما روشن است و از مسائل جناحی پرهیز می‌کنیم و موظف هستیم دستاورد‌های نظام را تبیین کنیم. امروز هزار دستاورد اصلی نظام در موزه دفاع مقدس قابل نمایش است، پیشرفت ما به نسبت اوایل انقلاب بسیار چشمگیر است و امروز جزو چند کشور برتر دنیا در حوزه تولید واکسن هستیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از مطالبات مردم، راه‌اندازی مراکز تعطیل است و خوشبختانه امروز شاهد بازگشایی‌ها هستیم. ایران قطب پزشکی منطقه است و هیچکس برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در یادمان‌ها با پرهیز از مسائل جناحی باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی تبیین شوند گفت: کشوری که روزی سیم خاردار وارد می‌کرد امروز دستاورد‌های عظیم در عرصه‌های مختلف دارد که این اهداف با روحیه بسیجی و الگو گرفتن از روحیه دفاع مقدس به دست آمده است.

سردار کارگر با بیان اینکه کشور‌های سوریه، عراق و یمن نیز با همین روحیه در مقابل متجاوزان به پیروزی دست می‌یابند گفت: تشریح و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مذاکرات جاری میان ایران و اروپا برای برجام افزود: ایران برای توسعه مسائل صنعتی و آبی به انرژی هسته‌ای نیاز دارد و باید اهمیت این موضوع نیز تبیین شود، متأسفانه دشمن سیاه‌نمایی می‌کند که انرژی هسته‌ای فقط بمب اتم است در صورتی که اینگونه نیست و مزایای این انرژی باید تبیین شود.

وی افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته است ۵۸ یادمان شهدا ثبت ملی شده است. خوشبختانه در سال ۹۷ یک مورد تصادف نداشته‌ایم که این موضوع نشان‌دهنده همکاری سایر سازمان‌ها و رعایت قوانین و ضوابط است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: طی چندسال اخیر در راهیان نور بیماری واگیر نداشتیم، همه دستگاه‌های لشکری و کشوری پای کار موفقیت و دستاورد‌های راهیان نور بوده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها