یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

تداوم پروژه «انتقام سخت»

فرار نظامیان آمریکایی از افغانستان و تظاهر آمریکایی‌ها به خروج از عراق نشانگر فشار فزاینده نیرو‌های مقاومت بر آمریکاست؛ پروژه‌ای که در قالب انتقام سخت در حال اجراست تا به اخراج کامل آمریکا از منطقه بیانجامد.
کد خبر: ۴۹۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰ - 03January 2022

شهید سلیمانیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ پس از اقدام ارتش تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وعده «انتقام سخت» ایران در پی این واقعه، بامداد هجدهم دی ۱۳۹۸ و پیش از اینکه پیکر مطهر سیدالشهدای مقاومت به خاک سپرده شود، محل استقرار نظامیان تروریست آمریکا در پایگاه عین‌الاسد و همچنین یکی از پایگاه‌های آمریکایی‌ها در شمال عراق مورد اصابت موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفت و خسارات سنگینی به‌ویژه به پایگاه عین‌الاسد وارد شد.

پس از این حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌های آمریکایی، دو راهبرد در دستور کار دشمنان قرار گرفت؛ از یک سو کشور‌های غربی، اقدام ایران را خشونت‌بار و خطرناک خواندند و آن را محکوم کردند؛ در واقع آن‌ها در کنار ایران‌هراسی ناچار شدند که به قدرت ایران و توان بازدارندگی کشورمان اذعان کنند؛ اما در طرف دیگرِ ماجرا، آمریکایی‌ها که پس از جنگ جهانی دوم، سخت‌ترین سیلی را از یک کشور دریافت کرده بودند، به کوچک‌نماییِ اقدام ایران پرداختند و با انتشار قطره‌چکانی اطلاعات درخصوص تلفات و خسارات وارد شده به عین‌الاسد، سعی کردند که اقدام ایران را ناچیز جلوه دهند و از تبعاتِ سوء دریافت این ضربه‌ی سهمگین بکاهند.

حال با وجود گذشت ۲ سال از حوادث دی‌ماه ۱۳۹۸ راهبرد کوچک‌نمایی و بی‌ارزش جلوه دادنِ اقدام ایران در حمله به عین‌الاسد همچنان از سوی پادو‌های رسانه‌ای و همچنین مزدوران آلبانی‌نشین ادامه دارد؛ البته در این میان، عده‌ای افراد ناآگاه نیز به بازیچه دست دشمنان تبدیل و در این مسیر با دشمن هم‌کلام شده‌اند.

شبهه‌افکنی این افراد در خصوص «انتقام سخت» در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۷ دی ۱۳۹۸ مطالب قابل تأملی را بیان کردند که مرور آن‌ها در سالروز شهادت سپهبد سلیمانی، خالی از لطف نیست و در واقع این بیانات، پاسخی به شبهاتی است که هر از گاهی در فضای مجازی مطرح می‌شود.

امام خامنه‌ای در خصوص مراسم بی‌نظیر تشییع پیکر شهید سلیمانی و همچنین موشک‌باران عین الاسد فرموده‌اند: «آنچه اتّفاق افتاد، کار هیچ عاملی جز دست قدرت خدا نمی‌توانست باشد. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّام‌الله است. ما این دو روز را جزو ایّام‌الله در همین چند روز گذشته، در همین دو هفته‌ی گذشته، در مقابل چشم خودمان ما ملّت ایران مشاهده کردیم؛ این‌ها روز‌های نقطه‌ی عطف تاریخند، روز‌های تاریخ‌سازند، روز‌های عادّی نیستند اینها. این که یک نیرویی، یک ملّتی، این قدرت را دارد، این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبّر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، نشان‌دهنده‌ی دست قدرت الهی است، پس آن روز جزو ایّام‌الله است؛ روز‌ها تمام می‌شوند، لکن تأثیرات این روز‌ها در زندگی ملّتها باقی می‌مانند؛ در روحیه‌ی ملّت‌ها، در منش ملّت‌ها، در مسیر ملّت‌ها، آثاری که این روز‌ها باقی می‌گذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است.
این یوم‌الله تشییع جنازه و شهادت بزرگ شهید عزیز یک طرف قضیّه است، عکس‌العمل و واکنش قدرتمندانه‌ی سپاه طرف دیگر قضیّه است، آن هم درخور تدبّر است، این ضربه‌ی به آمریکا بود. البتّه ضربه‌ی نظامی بود، ضربه‌ی مؤثّر نظامی بود، امّا مهم‌تر و بالاتر از ضربه‌ی نظامی، ضربه‌ی حیثیّتی بود، ضربه به هیبت ابرقدرتیِ آمریکا بود. آمریکا سال‌ها است در سوریه، در عراق، در لبنان، در افغانستان ضربه می‌خورد، از دست قدرتمند مقاومت ضربه می‌خورد لکن این ضربه از همه‌ی آن‌ها بالاتر بود؛ این ضربه، ضربه‌ی حیثیّتی بود، ضربه به ابهّت آمریکا بود؛ این ضربه با هیچ چیزی جبران نمی‌شود. حالا اعلام می‌کنند که ما تحریم کردیم، تحریم‌ها را افزایش می‌دهند، امّا این کار نمی‌تواند آبروی از‌دست‌رفته‌ی آمریکا را برگرداند. این پاسخ قدرتمندانه یک چنین خصوصیّتی بود. این هم یک جلوه‌ی کمک الهی است که پاسخ مجاهدت مخلصانه است.»

با توجه به موارد فوق، می‌توان اینگونه عنوان کرد که «انتقام سخت» هرگز به حمله موشکی ایران علیه مواضع تروریست‌های آمریکایی محدود نشده، بلکه حمله به عین‌الاسد آغاز پروژه انتقام سخت محسوب می‌شود؛ همچنان که امام خامنه‌ای نیز انتقام را منحصر به این عملیات نظامی ندانستند و بر ضرورت اخراج آمریکا از منطقه تأکید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در دیدار روز شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ با خانواده شهید سلیمانی تأکید کردند: «شهید سلیمانی یک واقعیت ماندنی و تا ابد زنده است. قاتلان او همچون ترامپ و امثال آن، جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود و در زباله‌دان تاریخ گم و گور می‌شوند؛ البته پس از آنکه تقاص جنایت دنیوی خود را پس بدهند».

سخنان اخیر رهبری بار دیگر مشخص کرد که هر کسی در هر جایگاهی در ترور سیدالشهدای مقاومت نقش داشته، تقاص پس خواهد داد.

فرار نظامیان آمریکایی از افغانستان و تظاهر آمریکایی‌ها به خروج از عراق، همچنین کاهش و یا جابجایی برخی تسلیحات و تجهیزات راهبردی آن‌ها در منطقه، نشانگر فشار فزاینده‌ی نیرو‌های مقاومت بر آمریکا و وضعیت شکننده‌ی این روز‌های استکبار جهانی است؛ پروژه‌ای که در قالب انتقام سخت در حال اجراست تا به اخراج کامل آمریکا از منطقه بیانجامد و این موضوع، زمینه‌ساز آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیسم جهانی شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار