عضو حزب الله: وضع فعلی اقتصادی لبنان، «توطئه ترکیبی» آمریکا و اسرائیل است

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله تأکید کرد، وضعیت اقتصادی و اجتماعی دشواری که لبنان با آن روبرو است، به خاطر توطئه ترکیبی از سوی آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و همپیمانان منطقه‌ای و داخلی آنان است.
کد خبر: ۴۹۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ - 30December 2021

عضو حزب الله: وضع فعلی اقتصادی لبنان، «توطئه ترکیبی» آمریکا و اسرائیل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله تأکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل بحران موجود در این کشور هستند.

پایگاه خبری العهد به نقل از البغدادی گزارش داد: «وضعیت اقتصادی و اجتماعی دشواری که ما در لبنان با آن روبه‌رو هستیم، به خاطر توطئه ترکیبی از سوی آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و همپیمانان منطقه‌ای و داخلی آنان است».

وی تصریح کرد، این توطئه به دو علت صورت گرفته است که علت نخست آن، مجازات ملت لبنان به خاطر پیروزی در برابر صهیونیست‌ها و تکفیریهاست که به فضل انتخاب گزینه مقاومت صورت گرفت؛ گزینه‌ای که این بازدارندگی را در برابر دشمن ایجاد کرده است.

این مسئول حزب الله درباره علت دوم گفت که دشمنان لبنان قصد دارند این کشور را در موضوع تعیین مرز‌ها به زانو درآوند تا گذرگاه امنی برای سرقت گاز و نفت آن، ایجاد کنند».

وی با بیان اینکه ادعا‌های دشمنان لبنان درباره علت بحران این کشور، بهانه است، خاطر نشان کرد، متأسفانه برخی از کسانی که باعث محاصره این کشور شده‌اند، مسئولان لبنانی هستند؛ کسانی که لبنان را غارت کردند و باعث کینه و نفرت در بین فرزندان این کشور شدند.

البغدادی درباره انتخابات پارلمانی آینده تصریح کرد، کسانی که بر روی اکثریت پارلمانی حساب باز کرده‌اند، تا کنون نفهمیده‌اند که لبنان این گونه نمی‌تواند اداره شود، بلکه باید بر اساس توافق مبنی حمایت این کشور از تجاوزات صهیونیست‌ها اداره خواهد شد.

ارلمان لبنان ۲۷ مهر ماه گذشته، با برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۷ مارس آتی (۷ فروردین ۱۴۰۱) موافقت کرد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هم تاکید کرده بود که حزب الله در پی برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد از این‌که هیچ یک از طرف‌های لبنانی خواستار تعویق انتخابات پارلمانی باشند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای اعلام کرده بود که گروه‌های سیاسی لبنان خواستار برگزاری انتخابات در در موعد مقرر خود، طبق قانون انتخاباتی جاری کشور که ۲۷ مارس آتی است، هستند.

نظام لبنان پارلمانی است و نخست وزیر و رئیس جمهور از دل این پارلمان بیرون می‌آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار