یادداشت / قاسم الازمنی

شهید سلیمانی خدمت به اسلام را از نعمات خداوند می‌دانست

شهید سلیمانی، به‌حق به این باور رسیده بود که فرصت‌ خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی از نعمات خداوند متعال است و به‌حق تلاش کرد که شاکر این نعمت‌ها باشد.
کد خبر: ۴۹۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ - 03January 2022

شهید سلیمانی خدمت به اسلام را از نعمات خداوند می‌دانستگروه استان های دفاع‌پرس – قاسم الازمنی؛ داعش در سال 1390 با سال‌ها مطالعه، برنامه‌ریزی، تربیت هزاران نفر و با صرف میلیاردها دلار برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام توسط آمریکا و عوامل سرسپرده‌اش در منطقه ایجاد شد. اینکه  سردار شهید سلیمانی با چه ایمان و رشادتی و با کمترین امکانات، تمام نقش‌های داعشیان را نقش برآب کرد، به سادگی قابل بیان نیست.

در سال 1393، وقتی حرم امامین عسکریین علیهم السلام در محاصره داعش قرار گرفت، سردار سلیمانی وارد منطقه شد و توانست در مدتی کوتاه، داعشی‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کند و سامرا را از چنگ آنها نجات داد.

سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در خرداد همان سال تنها با 70 نفر از نیروهایش توانست اربیل را از اشغال توسط داعش نجات دهد. مسعود بارزانی، رییس اقلیم خودمختار کردستان عراق, پس از محاصره آن منطقه توسط داعش، از برخی کشورها از جمله آمریکا؛ عربستان و... تقاضای کمک کرده بود، هیچ یک اجابت نکردند، با یک بار تماس با ایران، سردار سلیمانی‌ وارد فرودگاه اربیل شد و به‌محض پخش خبر، حضور شهید سلیمانی و نیروهایش، داعش منطقه را ترک کرد.

سدار سلیمانی با حضور مستقیم و مستمر در قرارگاه نصر، چندین عملیات موفق را علیه گروه های تروریستی فرماندهی کرد، تلاش هایی که نهایتا به آزادی پایتخت اقتصادی سوریه یعنی حلب انجامید و سوریه را از خطر دو تکه شدن نجات داد.

پس از چهار سال مبارزه، سردار سلیمانی در سفری به روسیه- به مدت دو ساعت و بیست دقیقه با پوتین دیدار و گفت‌وگو کرد، تا روس‌ها را قانع کنند در سوریه حضور یابند. این در حالیست که هر فرد در هر سطحی در مدت زمان مشخصی می‌تواند با رئیس جمهور کشوری مانند روسیه دیدار کند. در این دیدار به پوتین می گوید سوریه آخرین سنگر جبهه شرق است و اگر این را از دست بدهید، برای همه خطر آفرین خواهد بود. پس از آن شد که روسیه، برای مبارزه با داعش در سوریه حضور پیدا کرد.

سردار شهید سلیمانی، هیچگاه به مقام دنیایی خود، به درجه سرلشکری، نشان های ذوالفقار و فتح، نگاه نمی کرد. با این همه افتخارات، برای فرزندان شهدا، بخصوص فرزندان شهدای مدافع حرم پدری دلسوز بود. هنگام بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله، به یاری هموطنان می شتافت. وی به‌حق به این باور رسیده بود که فرصت خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران از نعمات خداوند است‌ و به‌حق تلاش کرد که شاکر این نعمتها باشند.

فرمایش حضرت امام خامنه ای، در مکتب خواندن شهید سلیمانی، تداعی کننده فرمایش حضرت امام (ره) در خصوص شهید بهشتی بود که فرمودند: بهشتی یک ملت بود، برای ملت ما.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها