سرلشکر صفوی:

عملکرد حاج قاسم باعث تحقیر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جهان شد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مکتب و عملکرد حاج قاسم و جبهه مقاومت باعث تحقیر و نمایش دروغ شکست‌ناپذیری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جهان شد.
کد خبر: ۴۹۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ - 03January 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان به دست ارتش تروریستی آمریکا، به تشریح ابعاد سیاسی اقدام تروریستی ارتش آمریکا پرداخت و اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده دلاور نیرو‌های حشدالشعبی عراق و همراهانشان به دستور ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده و ارتش تروریستی آمریکا یک رخداد کم‌نظیر در جهان از بعد سیاسی بود؛ چرا که رژیمی که ادعای حمایت از حقوق بشر در جهان دارد، خلاف قوانین بین الملل و حتی قوانین دولت خود، مستقیماً در کشوری ثالث فرمانده ارشد ایرانی را که به دعوت رسمی نخست‌وزیر عراق به آنجا رفته بود، به شهادت می‌رسانَد.

سرلشکر صفوی با اشاره به محکومیت این اقدام آمریکا، نزد افکار عمومی گفت: شهادت مظلومانه سردار بزرگ اسلام و شهید ابومهدی المهندس محکومیت افکار عمومی ملت‌های ایران، عراق و نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان را به دنبال داشت.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه دشمنان اهدافشان در تضعیف جبهه مقاومت را در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دنبال می‌کردند، افزود: مظلومیت شهادت این دو شهید بزرگوار و همراهانشان در این ترور، تبدیل به یک عزای بزرگ برای ملت‌های ایران و عراق و بلکه برای ملت‌های اسلامی دیگر کشور‌ها شد دشمنان به دنبال از بین بردن تاثیرگذاری این شهیدان در صحنه مقاومت بودند که مکتب شهید سلیمانی شکل گرفت و به الگوی مبارزه با زورگویان، سلطه طلبان و ظالمان منطقه و جهاد با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها مبدل شد.

سرلشکر صفوی تحقیر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را یکی از دستاورد‌های مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: مکتب و عملکرد حاج قاسم و جبهه مقاومت باعث تحقیر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و نمایش دروغ شکست ناپذیری آنان در جهان شد، آمریکایی‌ها مفتضحانه از افغانستان فرار کردند و آشکارسازی حقیقت سیاست‌های آمریکا در سلطه بر افغانستان برای تمام مردم جهان، محصول جبهه و مکتب مقاومت بود.

وی شکست‌های پی در پی صهیونیست‌ها در جنگ‌های ۳۳ روزه با حزب الله لبنان و ۵۵ روزه با مجاهدین فلسطینی را نتیجه مکتب شهید سلیمانی دانست و ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند جبهه مقاومت را با این ترور ناجوانمردانه تضعیف و یا شکست دهند، اما به فضل الهی و با این شهادت‌های مظلومانه هم اکنون قدرت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رو به افول و نزول می‌رود و شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی علیه صهیونیست‌های اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا بلکه از شمال آفریقا تا غرب آسیا رو به افزایش است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه ایران را قدرت برتر و برگ برنده در منطقه دانست و افزود: هم‌اکنون نیز قدرت‌های بزرگ در موضوعات افغانستان، عراق، سوریه و یمن طرف مقابل‌شان ایران است و این ایران اسلامی است که قدرت اول منطقه است و در سایه مکتب سلیمانی و فداکاری‌های مدافعان حرم، ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایستاده است.

سرلشکر صفوی در ادامه با برشمردن برخی از شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی گفت: شاخصه‌های مکتب سلیمانی از اعتقاد به اسلام ناب و جهاد مستمر فی سبیل الله با کفار و مشرکین و ظالمین، مستکبرین امریکایی صهیونیستی حتی دیکتاتور‌های منطقه‌ای، جهاد مستمر با متجاوزینی که کشور‌های اسلامی را تحت سلطه خود درآورده‌اند، برخوردار است.

وی افزود: باور، عشق و اعتقاد به خدا و توانمندی‌های جوانان مجاهد فی سبیل الله و حمایت از مستضعفین و حمایت از مسلمانان تحت ستم برای رسیدن به آزادی و استقلال و به دست گرفتن سرنوشت سیاسی کشور‌های خودشان از دیگر شاخصه‌ها و دستاورد‌های مکتب شهید سلیمانی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به غلبه جبهه خداباوران و نیرو‌های مردمی مقابل قدرت سیاسی و تجهیزاتی دشمنان اسلام گفت: اتکال و اطمینان به نصرت الهی در همه شرایط سخت جنگ از مختصات مکتب شهید سلیمانی است. در جنگ غیرعادلانه به ظاهر قدرت سیاسی، تجهیزاتی و اقتصادی، دشمنان اسلام قوی‌تر است، ولی در مقابله با این جبهه، جبهه خداباوران و نیرو‌های مردمی قراردارند و آنکه شکست می‌خورد کفار و مشرکین هستند. این را ما در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس بر کفار بعثی عراق تجربه کرده‌ایم این تجربه دفاع مقدس مکتب مقاومت شد و مکتب مقاومت در لبنان حزب الله لبنان، در فلسطین اشغالی جهاد اسلامی و حماس و در یمن انصارالله یمن را شکل داد و در افغانستان نیز گروه‌های جهادی شکل گرفت و توانستند بر ارتش سرخ شوروی سابق و آمریکای جنایتکار غلبه کنند، اگرچه سرنوشت سیاسی و اقتصادی و امنیتی ملت افغانستان هنوز معلوم نیست.

سردار صفوی در ادامه دیگر مختصات مکتب شهید سلیمانی را توصیف کرد و افزود: مکتب سلیمانی یعنی شناخت راهبرد دشمنان و پیدا کردن ضعف‌ها و قوت‌های آن‌ها و تبیین و ترسیم عملی راهبرد جبهه مقاومت در مقابله با آنان و شکست راهبرد دشمنان در هر یک از کشور‌هایی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سلطه دارند خصوصاً در کشور‌های اسلامی منطقه از جمله منطقه حساس و استراتژیک خلیج فارس می‌باشد.

وی اضافه کرد: مکتب شهید سلیمانی چگونگی سازماندهی و تجهیز نیرو‌های مردمی به کمک ارتش‌های رسمی کشور‌های مسلمان است. ابتکار و خلاقیت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود که کنار ارتش عراق و سوریه و مواجهه با چندین هزار نیرو‌های داعشی که بیش از نیمی از سوریه را اشغال کرده بودند، بیشتر از ۲۲ تیپ حشدالشعبی و نیز بیش از ۷۰ هزار نیروی مردمی سوریه را کنار ارتش سوریه برای مبارزه با آنان تشکیل دهند و بتوانند پس از ۷ سال داعش را شکست دهند؛ البته در این پیروزی‌ها، حضور حزب الله قهرمان و نیرو‌های مردمی از برخی از کشور‌های اسلامی دیگر و نیرو‌های زینبیون، فاطمیون و حیدریون که از سایر کشور‌های اسلامی به کمک جبهه مقاومت در سوریه و عراق آمده بودند سهم مهمی داشتند.

سرلشکر صفوی در تبیین مختصات جغرافیایی صحنه مقاومت اسلامی گفت: هر کجا که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و حاکمان وابسته در کشور‌های اسلامی از شرق اقیانوس اطلس تا غرب آسیا تا شرق آسیا و اقیانوس آرام حضور دارند، صحنه جبهه مقاومت اسلامی است و مسلمانان می‌توانند از مکتب سلیمانی برای رسیدن به آزادی و استقلال استفاده کنند.

وی فرماندهی در مکتب شهید سلیمانی را فرماندهی بر قلب‌ها دانست و بیان کرد: فرماندهی در مکتب سلیمانی فرماندهی بر قلب‌ها، افکار، اندیشه و عقاید و نشان دادن راهکار‌های عملیاتی و نیز جهاد فی سبیل الله به صورت عملیاتی در صحنه جنگ است، حاج قاسم سلیمانی هماهنگی صحنه میدان را با صحنه سیاست و دیپلماسی که دو لبه و دو بازوی پیروزی‌آفرین میدان است را بخوبی انجام می‌داد. مکتب شهید سلیمانی نه‌فقط نظریه‌پردازی، بلکه در صحنه عملیات و تاکتیک‌های مبارزه است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در تشریح دیگر مختصات و دستاورد‌های مکتب شهید سلیمانی گفت: مبارزه نیرو‌های مقاومت اسلامی در عراق، حزب الله در لبنان و یمن در مسیر مبارزه با لشکریان ظالم از مختصات خاص مکتب سلیمانی است؛ همچنان که در سال‌های دفاع مقدس فرزندان ملت عظیم‌القدر ایران جنگ انقلابی را طراحی کردند که با حضور نیرو‌های دو میلیون نفری بسیج و جهاد سازندگی و با ترکیب سپاه و بسیج و ارتش، پیروزی‌هایی بزرگ حاصل شد و درحال حاضر نیز مکتب مقاومت نشأت گرفته از همان مکتب دفاع مقدس است.

سرلشکر صفوی حاج قاسم را «ابوالفضل انقلاب اسلامی» دانست و افزود: حاج قاسم پاک زندگی کرد و پاک به دیدار معبودش شتافت و همچنان که کربلای ایران در راستای کربلای حسینی معنا و مفهوم پیدا کرد، حاج قاسم هم ابوالفضل انقلاب اسلامی شد و همان‌گونه که خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خون شهدای مدافع حرم همچون حاج قاسم و ابومهدی المهندس راه قدس را ان‌شاءالله باز خواهد کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: باید به شاخص‌ها و مولفه‌های مکتب سلیمانی بیشتر توجه شود و حتی سر فصل‌ها و شاخصه‌های مکتب سلیمانی تبدیل به دو واحد درسی در دانشگاه‌ها - به صورت داوطلبانه - مانند درس آشنایی با دفاع مقدس- برای دانشجویان سراسر کشور‌های اسلامی درآید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار