دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ادعای کذب «ائتلاف عربی» مبنی بر استفاده نظامی «انصارالله» از بندر الحدیده

انصارالله «یمن» با تکذیب ادعای «ائتلاف عربی» مبنی بر استفاده نظامی آن‌ها از بندر «الحدیده» اعلام کرد این بندر از سال ۲۰۱۵ تا امروز بسته است.
کد خبر: ۴۹۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ - 08January 2022

کذب بودن ادعای «ائتلاف عربی» مبنی بر استفاده نظامی «انصارلله» از بندر الحدیدهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از اینکه «انصارالله» یمن در روز دوشنبه هفته گذشته با اجرای عملیاتی یک کشتی امارات که حامل تجهیزات نظامی بود را در «بندر الحدیده» توقیف کرد ائتلاف عربی مدعی شد که «انصارالله» از این بندر به عنوان مرکز جمع آوری موشک‌های بالستیک و انجام فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند.

این در حالی است که محمد عبدالسلام، سخنگوی «انصارالله» یمن در واکنش به طرح ادعای «ائتلاف عربی» مبنی بر استفاده نظامی انصارلله از «بندر الحدیده» در توییتی نوشت: بندر الحدیده از اواخر سال ۲۰۱۵ که توسط ائتلاف عربی هدف قرار گرفت بسته شده است و خیلی کم برای عملیات انسانی از آن استفاده می‌شود.

البته ادعا‌های ائتلاف عربی پیرامون استفاده «انصارالله» از تاسیسات غیرنظامی برای مقاصد و اهداف نظامی و به دنبال آن هدف قرار دادن این تاسیسات موضوعی تازه و جدید نیست. زیرا آن‌ها همواره به منظور فریب افکار عمومی «یمن» و منطقه و جهان همواره قبل از هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی یمن همانند «فرودگاه‌ها»، «بیمارستان‌ها»، «مدارس» و دیگر مراکز غیرنظامی اقدم به جنگ روانی و خبررسانی دروغ و جعلی درمورد نحوه استفاده از تاسیسات نظامی توسط «انصارالله» می‌کنند تا راحت‌تر و با خیالی آسوده آن مراکز را مورد هدف و بمباران قرار بدهند.

حال اگر بخواهیم علت طرح چنین ادعا‌هایی را از سوی «ائتلاف عربی» بهتر بررسی کنیم باید به این نکته توجه کنیم که نیرو‌های مسلح «یمن» در سال میلادی اخیر بیش از ۱۹۴ عملیات منحصر به فرد علیه متجاوزان و نیرو‌های ائتلاف عربی به سرکردگی «عربستان سعودی» انجام داده‌اند که به دنبال آن چیزی در حدود ۱۲ هزار کیلومتر مربع از اراضی این کشور را از وجود نیرو‌های متجاوز عربی پاکسازی کرده است.

از طرف دیگر «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح بمن چندی پیش در نشست خبری اعلام کرده بود که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی «یمن» در یک سال گذشته شش عملیات قابل توجه و برجسته را علیه ائتلاف سعودی در داخل و خارج از مرز‌های یمن انجام داده که حاصل آن آزادی بخش‌های زیادی از سرزمین «یمن» بوده است.

بر اساس اطلاعات و اخبار به دست آمده از عملیات نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۱۲ هزار کیومتر مربع از اراضی که تا امروز آزاد شده در استان‌های «مارب»، «الجوف»، «البیضاء» و «شبوه» قرار داشته است. به صورتی که نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی در این مناطق شکست‌ها و ناکامی‌های فراوانی را متحمل شدند که حاصل آن از دست رفتن مناطق فراوانی در این چهار منطقه از «یمن» بوده است.

این رویداد‌ها در حالی است که در چندین روز گذشته به دلیل بدعهدی و خیانت برخی از قبایل در شمال استان «شبوه» در جنوب یمن، نیرو‌های تحت امر دولت مستعفی «منصور هادی» و «ائتلاف متجاوز سعودی» توانسته بودند که در این مناطق پیشروی‌هایی را داشته باشند. اما نیرو‌های «دولت نجات ملی» با پیشروی در این مناطقه ضمن بازپس گیری مناطق سقوط کرده توانستند نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی را از این مناطق عقب برانند.

این در حالی است که بنابر گزارش رسانه‌های بین المللی عربستان سعودی در هفت سال جنگی که به «یمن» تحمیل کرده بزرگترین و بدترین تراژدی انسانی را در این کشور رقم زده است. به صورتی که در طول این سال‌ها هزارن زن و مرد و کودک یمنی در اثر بمباران‌های وحشیانه و غیرانسانی نیرو‌های ائتلاف عربی سعودی به شهادت رسیدند و بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های این کشور به صورت کامل منهدم شده است.

بر اساس این گزارش، جنگ یمن در حالی به هشتمین سال خود نزدیک می‌شود که امکانات، تجهیزات و توانمند‌های نظامی نیرو‌های انصارالله به صورت قابل توجهی افزایش و ارتقاء پیدا کرده است و در طرف مقابل نیرو‌های ائتلاف سعودی با شکست‌ها و ناکامی‌هایی که متحمل شدند هم اکنون در موقعیت دفاعی قرار گرفتند و عملا می‌توان گفت در این جنگ شکست خوردند.

شرایط امروز جنگ یمن آنقدر برای عربستان سعودی و نیرو‌های ائتلاف عربی سخت و ناگوار شده که شاهد هستیم نیرو‌های آن‌ها به همراه نیرو‌های دولت مستعفی «منصور هادی» در شهر نفت خیز این کشور محاصره شده‌اند و برای اینکه آن‌ها در این مناطق به صورت کامل شکست را پذیرا نباشند از حمایت هواپیما‌های جنگنده «ائتلاف سعودی» بهره می‌برند به صورتی که این هواپیما‌ها همه روزه از صبح تا شب اقدام به بمباران گسترده و وحشیانه مناطق غیرنظامی و مسکونی یمن می‌کنند.

در پایان باید گفت هرچه روز‌های بیشتری از جنگ یمن می‌گذرد بر شکست‌ها و ناکامی‌های نیرو‌های ائتلاف سعودی افزوده می‌شود و آن‌ها به لحظه حساس و زمان شکست خود نزدیک می‌شوند. این شرایط در کوتاه مدت موجب می‌شود تا ائتلاف عربی بر شدت بمباران و جنایات خود علیه مردم یمن بیافزایند، اما در نهایت شکست انتظار آن‌ها را می‌کشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار