آیت‌الله صدیقی:

نور شهدای تدفین شده در وزارت ارتباطات چراغ راهی برای ادامه مسیر آن است

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام صبح روز گذشته در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اقامه نماز توسط امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ - 09January 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم استقبال از پیکر شهدای گمنام جهت تدفین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضورخانواده معزز شهدا و مسئولان لشگری و کشوری وعموم مردم روز گذشته (شنبه) برگزار شد.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه شهدا نوری هستند که هر کجا قدم بگذارند آنجا را نورانی و روشن خواهند کرد، اظهار داشت: شهید آیینه جلال و جمال خداست و همین یعنی یکی از وجوهی که در وجه تسمیه شهید گفته می‌شود؛ شهود جلال و جمال است، شهود جلال و جمال هم انعکاس نور خداست، از مجرای شهید به عالم امکان «عند ربّهم یرزقون» این خیراتی که از شهادت شهید به جامعه بشری در ابعاد مختلف می‌رسد. این رزق شهداست، رزق‌هایی که ما خبر نداریم. میان عاشق و معشوق رمزی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: شهید سفره هدایت خداست. خون شهید به جامعه امنیت می‌دهد. خون شهید دل‌ها را نورانی می‌کند. خون شهید جامعه را که با غبار گناه آلوده شده و دل‌ها را قساوت گرفته این غبار‌ها را تبدیل می‌کند به نسیم رحمت الهی، بلا‌ها را دفع می‌کند و سفره شهادت شهید مایه تنبّه و بیداری جوامع بشری است. شهدا هم بیدارگر هستند؛ هم سفیران خدا.

وی در پایان گفت: شهدا نوری هستند که هرکجا قدم بگذارند آنجا را نورانی و روشن خواهند کرد و تدفین این دو شهید بزرگوار در وزارت ارتباطات چراغ روشنایی و هدایت برای این وزارتخانه خواهد بود.

پایان انتظار‌ها با حضور این دو شهید

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گفت‌وگویی کوتاه در این مراسم با ابراز خرسندی از این رویداد مبارک در محل وزارتخانه اظهار داشت: پس از سال‌ها چشم‌انتظاری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پذیرایی و میزبانی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت در این روز شاهد پایان انتظار‌ها هستیم. بی‌شک حضور این دو شهید در محل وزارتخانه مایه مباهات است و ما را در ادامه مسیر یاری خواهند کرد.

سال‌ها انتظار چنین موقعیتی را می‌کشیدیم

محمدرضا تفرشی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مورد این تشییع و تدفین دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در وزارتخانه ارتباطات اظهار داشت: بالاخره تلاش‌های دوستان ما برای چنین اتفاق مبارکی به نتیجه رسید و وزارتخانه ارتباطات هم توفیق میزبانی از دو شهید دوران دفاع مقدس را یافت.

تفرشی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از این دو شهید گمنام ۱۹ ساله و دیگری ۲۲ ساله است گفت: سال‌ها انتظار چنین موقعیتی را می‌کشیدیم که مکان و جغرافیای وزارتخانه ارتباطات هم سعادت حضور شهدای دفاع مقدس را داشته باشد تا اینکه از چند روز گذشته خبر تشییع ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس منتشر شد و بلافاصله دوستان ما با پی‌گیری‌هایی که داشتند موافقت تدفین پیکر پاک دو تن از این شهدا را دریافت کردند.

تدفین این دو شهید اتفاقی نیست

مسئول بسیج خواهران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد حضور همه قشری از مردم و همه همکاران‌مان در وزارتخانه با هر نوع نگرش سیاسی و اعتقادی بودیم. حضور همگانی عمومی مردمی و عمومی همکارانمان نشان می‌دهد که تدفین این دو شهید والامقام همزمان با ایام فاطمیه و همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اتفاقی نبوده است. بی‌شک وزارت ارتباطات از این به بعد به برکت و مدد حضور این دو شهید با توان بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد و موجب سربلندی‌های بیشتر انقلاب اسلامی خواهد شد.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت «یاران حاج قاسم» با محوریت شهید ابومهدی المهندس در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برگزار شد.

نور شهدای تدفین شده در وزارت ارتباطات چراغ راهی برای ادامه مسیر آن است

نور شهدای تدفین شده در وزارت ارتباطات چراغ راهی برای ادامه مسیر آن است

نور شهدای تدفین شده در وزارت ارتباطات چراغ راهی برای ادامه مسیر آن است

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار