رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

شکل‌گیری مکتب دفاعی جدید در منطقه/ بسیج از فعالان عرصه «جهاد تبیین» حمایت می‌کند

سردار سرتیپ «سلیمانی» گفت: امروز مکتب دفاعی جدید، متعالی و انسان‌سازی با الگوگیری از دفاع مقدس در منطقه به وجود آمده است و جبهه مقاومت با تأسی از دفاع مقدس توانسته ارتش‌های بزرگ را شکست دهد.
کد خبر: ۴۹۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ - 10January 2022

شکل‌گیری مکتب دفاعی جدید در منطقه/ بسیج از فعالان عرصه «جهاد تبیین» حمایت می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (دوشنبه) در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته خیانت جبران‌ناپذیری را ملت ما متحمل شده است؛ این خیانت مربوط به حادثه‌ای نظامی است که در شهریور ۱۳۲۰ در کشورمان روی داد و به واسطه آن، کشورمان از شمال توسط روس‌ها و از جنوب هم توسط انگلیسی‌ها اشغال شد؛ هرچند حافظه تاریخی ملت ما هیچ‌گاه آن وقایع را فراموش نمی‌کند، اما این سوال مطرح است که چرا کشورمان اشغال شد.

وی‌ افزود: تشکیل ارتش نوین موضوعی است که در داخل و خارج از کشور، آن را به‌عنوان برجسته‌ترین اقدام رضا خان عنوان می‌کنند؛ هرچند رضا خان ۱۰۰ هزار نفر را در قالب لشکر‌های مختلف تشکیل داد، اما این تعداد نیرو در زمان اشغال کشور توسط روس‌ها و انگلیسی‌ها در شهریور ۱۳۲۰ یک تیر هم در مقابل اشغالگران شلیک نکردند و فقط سه نفر از سرباز‌ها به تبعیت از علما چندین ساعت مقابل اشغالگران روسیه مقاومت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حال اگر این وقایع را با آنچه در دفاع مقدس روی داد، مقایسه کنیم، به اهمیت آنچه در آن دوران حماسه‌ساز روی داد، بیش از گذشته پی می‌بریم و «جهاد تبیین» و روایت دفاع مقدس اهمیت دو‌چندان می‌یابد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس با هنر امامت و ولایت، عاشورا را در آن دوران بازسازی کرد؛ لذا هر‌کدام از وقایع دفاع مقدس حدیث مفصلی دارد که باید به شکلی دقیق و مستند بازگو شود؛ چرا که تضمین‌کننده آینده کشور و ملت در برابر دشمنان خواهد بود.

وی اظهار داشت: جبهه مقاومت با تأسی از دفاع مقدس توانسته ارتش‌های بزرگ را شکست دهد که نمونه‌های آن را در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شاهد هستیم؛ بر این اساس باید گفت که امروز مکتب دفاعی جدید، متعالی و انسان‌سازی با الگوگیری از دفاع مقدس در منطقه به وجود آمده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رژیم‌های تروریست‌پرور قصد دارند با استفاده از فضای مجازی وقایع دفاع مقدس را آن‌گونه که می‌خواهند روایتگری کنند و با تولید محتوایی که در این محیط انجام می‌دهند، وقایع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت را آن گونه که می‌خواهند روایت‌سازی کنند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: به همین دلیل سازمان بسیج مستضعفین از فعالیت‌هایی که در رابطه با بیان حقایق انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت صورت می‌گیرد، حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار