دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

انتقام حتمی ایران از عاملین و آمرین ترور شهید سلیمانی

دولت و حکومت آمریکا از زمان ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد همواره نگران انتقام و پاسخ ایران به این عمل جنایتکارانه آن‌ها است.
کد خبر: ۴۹۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴ - 11January 2022

چشمان نگران آمریکا از انتقام ایران به ترور سردار سلیمانیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ماجرا از آنجا آغاز شد که بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپاد‌های آمریکایی کاروان حامل سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون بسیج مردمی عراق را در فرودگاه بغداد مورد هدف قرار داد و آن‌ها را بعد از سال‌ها تلاش و کوشش در مسیر مبارزه با داعش، این تروریسم دست ساخته آمریکا و غرب، به شهادت رساند.

با گذشت دو سال از ترور وحشیانه و غیرانسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تاکید مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران به ویژه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان مبنی بر قطعی بودن انتقام ایران نسبت به ترور این فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، ترس و هراس مقامات آمریکایی بیش از پیش افزایش پیدا کرده و دو چندان شده است.

اما از آنجایی که بر اساس اعلام صریح وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری وقت این کشور شخصا صادر کرده بود و او پس از آن بار‌ها از ترور «شهید سلیمانی» سخن گفت و به صراحت اعلام کرد که دستور این حمله تروریستی را او صادر کرده است حالا خطر انتقام را بیخ گوش خود می‌بیند و از این روی شاهد هستیم که این روز‌ها افراد و مقامات اطراف او در اظهارنظر‌هایی شتابزده که حاکی از ترس و درماندگی آنهاست نگرانی خود را از اقدام انتقامی احتمالی ایران ابراز می‌کنند.

بر این اساس، با توجه به پاسخ سریع و برق آسای نیروی هوافضای سپاه به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا که با شلیک ده‌ها موشک بالستیک پایگاه «عین‌الاسد» در این کشور را ویران کردند و سخنان و وعده مقامات مختلف کشوری و لشکری مبنی بر انتقام از این ترور وحشیانه آمریکا، حال سایه ترس و وحشت بر اردوگاه آن‌ها حاکم گشته است.

البته در برنامه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی «دونالد ترامپ» تنها نبود و فرد دومی که نقش مهم و موثری در این اقدام جنایتکارانه و وحشیانه آمریکا داشته «مایک پمپئو» است. او که آخرین وزیر خارجه در دولت ترامپ بود و سابقه فعالیت قابل توجهی در سازمان سیا دارد بار‌ها و بار‌ها در برنامه‌های مختلف و نشست‌های خبری ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را بخشی از کارزار فشار حداکثری بر علیه ایران عنوان کرده بود.

دیگر مقام آمریکایی که در برنامه ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش قابل توجهی داشت «مارک اسپر» وزیر دفاع «دونالد ترامپ» بود. زیرا او یکی از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در زمان دولت ترامپ بود و نقش آفرینی او در طراحی و اجرای نقشه ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه انکار ناشدنی است. ضمن اینکه او پس از این جنایت، ترور سردار سلیمانی را بهترین تصمیم برای حذف این سردار خوش نام ایرانی از عرصه فرماندهی میدان جنگ در خاورمیانه دانسته بود.

اما در این بین «وندی شرمن» قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در گفت‌وگو‌های هسته‌ای با ایران دیگر مقام آمریکایی بود که نسبت به برنامه انتقامی ایران نگرانی خود را ابراز کرده است. او با بیان اینکه از تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا نگران است از احتمال اقدامات انتقام‌جویانه ایران بابت ترور «سردار سلیمانی» به دست نیرو‌های ارتش تروریست این کشور، نیز ابراز نگرانی شدیدی کرده است.

البته داستان برنامه ریزی و اجرای نقشه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فقط به دولت آمریکا محدود نمی‌شود بلکه با جستجوی بیشتر و دقیق‌تر می‌توان ردپایی از رژیم صهیونیستی را در ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها یافت. این فرضیه زمانی به قطعیت رسید که «تامیر هیمن» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به طور علنی اعلام کرد که «تل‌آویو» در این عملیات که دو سال پیش با رهبری «آمریکا» انجام شد، نقش موثر و قابل توجهی را بازی کرده است.

حال به عامل اصلی اجرای برنامه ترور «حاج قاسم سلیمانی» در نزدیکی فرودگاه بغداد می‌پردازیم. این فرد کسی جز ژنرال «فرانک مکنزی» فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا (سنتکام) نبود. در حقیقت این او بود که دستور اجرای این برنامه ترور و شلیک موشک به ماشین حامل سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» را صادر کرد.

در پایان باید گفت لیست بلند بالایی از افراد و مقامات آمریکایی وجود دارد که در طراحی و اجرای برنامه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نقش مهم و موثری داشتند و حالا از ترس انتقام جمهوری اسلامی ایران از عاملین این ترور وحشیانه، لرزه بر اندام آن‌ها افتاده است. البته انتقام ایران از عاملان این جنایت قطعی و حتمی است و برای آن‌ها راه گریزی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار