نویسنده و مسئول گروه فرهنگی شهید «ابراهیم هادی» در همدان عنوان کرد؛

ماجرای پیدا شدن پیکر شهید «مصطفوی»

«عنبری» گفت: داستان شهادت «سیدمیلاد مصطفوی» شنیدنی است، چون پیکر شهید بعد از ۲۱ روز پیدا می‌شود و به این شکل بوده که به خواب یکی از دوستانش می‌رود و در خواب محل شهادتش را می‌گوید.
کد خبر: ۴۹۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹ - 13January 2022

بیان خاطرات دوست شهیدم، فتح بابی جهت ورودم به عرصه نویسندگی شد / سلام_ چون در قالب گفتگو بود در خصوص نحوه ورود به عرصه نویسندگی فرد تیتر گذاشتم ولی میان تیترها جذاب‌تر هستند«رضا عنبری» نویسنده حوزه ادبیات پایداری و مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: نویسندگی را از سال ۱۳۹۰ همزمان با شهادت یکی از دوستانم در سیستان‌و‌بلوچستان آغاز کردم و در نهایت آشنایی با گروه شهید ابراهیم هادی فتح بابی شد که در این زمینه فعالیت کنم.

وی افزود: اولین کتابم با عنوان «شیدای شهادت» در مورد زندگینامه شهید «اسماعیل سریشی» از شهدای کادر نیروی انتظامی است که در سال ۱۳۸۷ در سیستان و بلوچستان شهید شد، خود بنده خاطرات جالبی با شهید داشتم.

عنبری در خصوص دیگر کتابش با عنوان «سفیر بیداری» گفت: این کتاب در خصوص «سید مصطفی الحسینی» از شهدای مبارز انقلابی است که به ۱۷ کشور برای فعالیت تبلیغی سفر کرده و با بسیاری از بزرگان انقلاب رفت‌ و آمد داشته که این کتاب در سال ۱۳۹۱ چاپ شد.

وی بیان داشت: کتاب دیگر با عنوان «پرواز در سحرگاه‌» در مورد شهید «محمد غفاری» از شهدای یگان ویژه «صابرین» است که سال ۱۳۹۰ به شهادت رسید و کتاب دیگر با عنوان «من شهید می‌شوم» است که در خصوص زندگینامه شهید «حسینعلی نوری» از فرماندهان بزرگ و گمنام شهرستان کبودرآهنگ است که معاون شهید «محمود کاوه» در تیپ «شهدا» بود، ولی بسیار گمنام است.

‌«صباغ‌زاده» شهیدی که باعث مسلمان شدن چندین نفر در آن طرف مرزها شد

مسئول گروه فرهنگی شهید «ابراهیم هادی» در همدان عنوان کرد: کتاب دیگر با عنوان «مزد اخلاص» در مورد شهید «علی‌محمد صباغ‌زاده» است، این کتاب بر اساس نوشته‌های حجت‌الاسلام «قرائتی» است‌ که در سال 1363 سفری به همدان داشتند و منزل یکی از شهدا می‌روند، پدر این شهید نزد وی چند خاطره از پسرش می‌گوید و همان جا از دنیا می‌‌رود.

حجت‌الاسلام «قرائتی» داستان این شهید از جمله این خاطره «شهید در اوایل جنگ مسئول پخش کوپن بوده، ولی به چند نفر نمی‌رسد، ناگهان خانمی بر روی صورت او آب دهان پرتاب می‌کند، ولی او عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و به رفقایش می‌گوید من این کار را برای رضای خدا انجام می‌دهم و ناراحت نمی‌شود» را در تلویزیون تعریف می‌کند.

وی ادامه داد: داستان این شهید را یکی از روحانیون اعزامی به کشور برزیل برای مردم آن کشور تعریف می‌کند و چند نفر مسلمان می‌شوند، یک شهید پشت کوه‌های الوند همدان برای رضای خدا از غرور جوانی می‌گذرد و اثرش را آن بر دنیا می‌بیند که هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر چند نفر مسلمان می‌شوند.

کتاب «مهمان شام» و داستان پیدا شدن پیکر شهید «سید میلاد مصطفوی»

عنبری با بیان اینکه نگارش اکثر کتاب‌ها به‌صورت جمعی با اعضای گروه شهید ابراهیم هادی در همدان صورت می‌گیرد، گفت: سال ۱۳۹۴ که بحث سوریه و مدافعان حرم پیش آمد و چند نفر از همشهری‌هایمان به شهادت رسیدند و حرف‌ و حدیث‌هایی شنیده می‌شد. تصمیم گرفتیم که برای این شهدا کاری انجام دهیم و در همین سال نگارش کتاب شهید مدافع حرم «سیدمیلاد مصطفوی» با عنوان «مهمان شام» آغاز کردیم که چون شهید شخصیت فوق‌العاده و جامعی داشت نگارش کتابش یک سال طول کشید.

وی به بیان برخی خاطرات جذاب در داخل کتاب «مهمان شام» پرداخت و ابراز داشت: شهید «سیدمیلاد مصطفوی» به خاطر پیشنهاد رشوه از کار خود استعفا می‌دهد. داستان شهادتش هم شنیدنی است، پیکر شهید بعد از ۲۱ روز پیدا می‌شود و به این شکل بوده که به خواب یکی از دوستانش می‌رود و می‌گوید «گرچه نمی‌خواهم برگردم ولی پدرم بی‌تابی می‌کند و زیر درخت زیتون دفن شده‌ام» که شهید مدافع حرم «سید محمدحسین بشیری» پیکرش را پیدا می‌کند.

کتاب «ابوطاها» و داستان دعوت از یک خانم برای مدد گرفتن از شهدا

این نویسنده ادامه داد: دیگر کتاب در حوزه شهدای مدافع حرم در خصوص شهید «مجید صانعی» است که خاطرات جالبی دارد و کار از یک دعوت و خوابی که یک خانم در شهرستان زنجان دیده بودند، آغاز شد که به خواب این خانم می‌روند و می‌گویند که از ما شهدا مدد بگیرید و ما دستمان باز است‌ که خودش را این‌گونه معرفی کرده بود که شهید مدافع حرم هستم و یک فرزند به نام طاها دارم».

وی اضافه کرد: نکته قابل‌توجه این است که شخصیت این خانم به‌گونه‌ای بوده که علاقه‌ای به شهدا و فضاهای مذهبی نداشته اما اتفاقی کتاب شهید «ابراهیم هادی» را می‌خواند و در همین حال و هوا بوده که خواب شهید صانعی را می‌بیند که کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار با عنوان «ابوطاها» در سال ۱۳۹۸ روز شهادت حضرت زینب (س) رونمایی شد. کتاب دیگر در خصوص زندگینامه شهید محمدحسین بشیری بود با عنوان «سیدعماد» و کتاب دیگر گروه در خصوص شهید مدافع حرم «محسن فانوسی» با عنوان «فانوس حرم» است.

عنبری بیان داشت: آخرین کتاب در خصوص یکی از شهدای مدافع حرم به نام «علی خاوری» است که سال گذشته شب میلاد حضرت زهرا (س) به شهادت رسید، این شهید سه بار به سوریه اعزام شده و جانباز شیمیایی می‌شود اما پیگیری نمی‌کند تا پرونده‌ای برای خود تشکیل دهد.

وی ادامه داد: این شهید اهل شهرستان رزن هست و شخصیت جامع و کاملی دارد، در موارد سیاسی هم بسیار فعال بوده و در اوج فتنه‌ها در بحث مباحث روشنگری فعالیت می‌کرده و می‌گفتند که نمی‌گذارم حرف ولایت زمین بماند.

این نویسنده حوزه ادبیات پایداری به جایگاه شهدای مدافع حرم پرداخت و گفت: سخنان یکی از مادران شهدای مدافع حرم که ناراحت از کنایه‌هایی بود که در مورد فرزندش می‌گفتند، ما را مصمم‌تر کرد تا در این زمینه قلم بزنیم.

وی متذکر شد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، این‌قدر به جایگاه شهدای مدافع حرم توجه دارند و می‌فرمایند که اجر چند شهید را دارند، ماهم باید به آنان بیشتر توجه کنیم، این شهدا در فضای غبارآلود و فتنه رفتند و می‌دانستند که دفاع از حریم ولایت و اهل‌ بیت مرز جغرافیایی ندارد.

عنبری در پاسخ به سال خبرنگار دفاع پرس که با کدام کتاب‌هایتان بیشتر انس گرفتید، ادامه داد: هر گلی یک بویی دارد من بیشتر به کتاب «شیدای شهادت» زندگینامه شهید «سید اسماعیل سریشی» و در بحث مقاومت به کتاب «مهمان شام» در خصوص زندگینامه شهید «سیدمیلاد مصطفوی» علاقه فراوانی دارم‌.

وی در پایان با اشاره به حمایت واحد ادبیات پایداری اداره‌کل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، متذکر شد: با کمک آنان توانستیم تعدادی از کتاب‌هایمان از جمله «فانوس حرم» را به کتاب صوتی تبدیل کنیم که بازتاب خوبی داشت، اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان نویسنده‌های نوقلم را شناسایی می‌کند و از آنان حمایت و به نویسندگان انگیزه می‌دهد و به‌نوعی در این خصوص در حال کادرسازی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار