رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در خاطره‌ای مطرح کرد؛

شرط شهید سلیمانی برای دریافت نشان ذوالفقار/ رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی اصل کار حاج قاسم بود

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌‎الله خامنه‌ای به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی بخشی از خاطره سردار شیرازی را درمورد اعطای نشان ذوالفقار به حاج قاسم را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۹۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ - 11January 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشان «ذوالفقار» عالی‌ترین نشان نظامی است که از سوی فرمانده معظم کل قوا به کسانی که رشادت‌ و موفقیت در فرماندهی داشته باشند، اعطاء می‌شود. سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» اولین فرمانده‌ای بود که پس از انقلاب نشان ذوالفقار را دریافت کرد.

حال به مناسبت دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فیلمی از خاطره سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا که در آن صحبت از اعطای نشان ذوالفقار به شهید سلیمانی و واکنش ایشان به این قضیه را منتشر کرد.

شرط شهید سلیمانی برای دریافت نشان ذوالفقار/ رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی اصل کار حاج قاسم بود

محتوای این خاطره به شرح زیر است:

«مسئولان نیروهای مسلح به‌ واسطه عملکرد خوب شهید سلیمانی پیشنهاد دادند که عالی‌ترین نشان نظامی (ذوالفقار) به ایشان داده بشود. فرمانده معظم کل قوا این پیشنهاد را بلافاصله تصویب کردند.

حال مشکل ما این بود که چطور به حاج‌ قاسم بگوییم که این نشان برای شما تصویب شده است؛ چون حال او را می‌دانستیم. بنده چند بار که با او تماس داشتم و صحبت کردم، حاج قاسم منکر می‌شد و می‌گفت: «نه، نیازی نیست. نشان برای چه؟ نشان را می‌خواهم چه‌ کار کنم؟ من نیازی به نشان ندارم، من چه‌کار کرده‌ام که بخواهم نشان بگیرم؟»

بالاخره من به ایشان عرض کردم: این نظر حضرت آقاست و خود ایشان می‌خواهند نشان را به شما بدهند. وی تأملی کرد و گفت: به یک شرط می‌آیم. گفتم چیست؟ گفت شرطش این است که من قبلش حضرت آقا را ببینم.

من عرض کردم: شما تشریف بیاورید، ما محضرشان عرض می‌کنیم.

روز موعد رسید و حاج قاسم آمد و بعد از اینکه حضرت آقا تشریف آوردند، محضرشان عرض شد که سردار سلیمانی چنین درخواستی دارد و می‌خواهد پیش از آن حضرت‌عالی را ببیند.

ایشان فرمودند: بگویید بیاید.

ایشان آمد و خدمت حضرت آقا رفت. صحبت کوتاهی انجام شد و بعد بیرون آمدند و حضرت آقا فرمودند که انجام شود.

حاج قاسم ابتدا عرض کرده بود: حضرت آقا من نیازی به نشان ندارم. نیازی به تشویق ندارم. اصل کار من رضایت حضرت‌عالی است. همینقدر که احساس کنم شما راضی هستید، برای من کافی است. من واقعاً نیاز به چیز دیگری ندارم.

حاج قاسم این حرف‌ها را از ته دل می‌گفت که «واقعاً نیازی ندارم». مشی او این بود ولی چون حضرت آقا اراده کرده بودند، سردار سلیمانی گفت: مانعی ندارد و تعابیری گفته بودند که ایشان راضی شدند.

حاج قاسم به حضرت آقا عرض کرد: حضرت آقا، مگر شما که این‌ همه کار کرده‌اید، کسی به شما چیزی داده است؟ ما که کاری نکردیم.

این نگاه ایشان بود. واقعاً همه نگاه و توجه او به اشارات حضرت آقا بود.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار